Denník N

Spevák Limp Bizkit po koncerte tancoval zrejme ešte aj v šatni

Koncert kapely Limp Bizkit v bratislavskej Aegon aréne. Na snímke spevák kapely Fred Durst. Bratislava, 9. júna 2015. FOTO TASR- Andrej Galica
Koncert kapely Limp Bizkit v bratislavskej Aegon aréne. Na snímke spevák kapely Fred Durst. Bratislava, 9. júna 2015. FOTO TASR- Andrej Galica

Na koncerte americkej skupiny sa spomínalo najmä na strednú školu. Pred pätnástimi rokmi boli Limp Bizkit všade. Včera boli v Bratislave.

Aj keď išli na pol plynu, bolo vidno, že ich hranie veľmi baví. Americká rapmetalová skupina Limp Bizkit predviedla koncert kapely, ktorá síce má svoje najlepšie roky za sebou, a Bratislava nebola ich najdôležitejšou koncertnou zastávkou, no na pódiu ju zďaleka nedržia pohromade len pätnásť rokov staré spomienky.

Práve spomienky na základnú alebo strednú školu však prilákali väčšinu divákov. Poznávacím znamením bola červená šiltovka či široké nohavice a vek medzi dvadsiatkou a tridsiatkou. Aj keď sa sála NTC úplne nenaplnila, na výbornú atmosféru to bohato stačilo. Tá miestami intenzívnosťou viac pripomínala klubové vystúpenie než koncert v športovej hale.

Všetci dole

Vrúcny divácky ohlas by však nefungoval bez kapely. Limp Bizkit sú skrátka hudobníci, ktorých koncerty si držia konštantnú úroveň. Navyše, azda na každom z nich prídu momenty, keď sa kvalitne zvládnutá rutina premení na silný zážitok.

V Bratislave to bolo napríklad počas piesne Take a Look Around, keď si počas tichšej strednej pasáže celá sála čupla a potom spoločne s kapelou vybuchla pri poslednom refréne, alebo pri Eat You Alive, keď spevák Fred Durst vyliezol na zábranu deliacu divákov od priestoru pod pódiom a spoločne odkričali heslovitý refrén.

Tento zarastený muž so šiltovkou vôbec nebol arogantný, ako sa o ňom občas hovorí, a svojou charizmou zaplnil celú sálu. Moderoval koncert, vedel svižne reagovať na dianie na oboch stranách pódia, vtipkoval a svojím spôsobom aj parodoval vlastné, silácke pózy.

Dalí a vodník

Výborne mu sekundoval gitarista Wes Borland, ktorý bol včera prezlečený za akúsi bizarnú kombináciu vodníka a Salvadora Dalího – oblečený mal veľký kabát a kovbojské čižmy, na hlave klobúk a na pomaľovanej tvári mal nakreslené charakteristické fúziky. Okrem pre neho typickej záľuby v kostýmoch zaujal v prvom rade hrou na gitare. Nie je to gitarový hrdina v tom tradičnom slova zmysle – miesto sól sa hral s rôznymi efektmi a zo svojho nástroja vyludzoval všelijaké zvuky.

Borlandove improvizácie a variácie vlastných ale i cudzích skladieb (od Van Halen cez Metallicu až po Slayer) často predeľovali jednotlivé piesne, inokedy to boli rôzne rytmy od DJ-a Franca (už niekoľko rokov vystupuje s kapelou miesto pôvodného Lethala). Koncert mal dobre vymyslenú dramaturgiu – takmer stále sa bolo na čo pozerať alebo bolo čo počúvať.

Wes Borland. FOTO TASR- Andrej Galica
Wes Borland. FOTO TASR – Andrej Galica

Kapela odohrala všetky svoje zásadné hity a nenechala sa vytlieskavať, prídavok v podobe Take a Look Around Durst uviedol otázkou, či majú diváci čas ešte na jednu pesničku. Keď po nej začala z nahrávky hrať Stayin’ Alive od Bee Gees, kapela sa rozlúčila a Durst ešte chvíľu ostal na pódiu tancovať a zdraviť sa s fanúšikmi.

A potom prišiel dôkaz, že nadšenie z vystupovania, ktoré celý koncert predvádzal, nebolo len hrané – tanečný krok nezvoľnil, ani keď zišiel z pódia a videlo ho už len azda desať divákov na kraji balkóna.

Teraz najčítanejšie