Denník N

Šéf štátneho Carga: Výpadky v U. S. Steele cítime, pomohla by zľava na elektrine

Martin Vozár, generálny riaditeľ ZSSK Cargo. Foto N – Robert Barca
Martin Vozár, generálny riaditeľ ZSSK Cargo. Foto N – Robert Barca

Štátne Cargo zažilo časy, keď ho sanoval štát 166-miliónovou pomocou. Problémy má aj teraz, ľudí posiela na skrátený úväzok. Šéf Carga scenár so štátnou pomocou nepripúšťa, chcel by pre firmu lacnejšiu elektrinu.

Keď sa nedarí hutníctvu, nedarí sa ani štátnej nákladnej firme ZSSK Cargo, ktorá má dve tretiny svojho výkonu naviazané na železiarenské firmy. U. S. Steel a ďalší znižujú objednávky a ohrozené je tak aj Cargo so svojimi viac než 5-tisíc zamestnancami.

Stúpa tak riziko, že štát bude musieť firmu sanovať podobne ako v roku 2009 pôžičkou 166 miliónov eur. Tú potom podnik splatil až predajom vagónov, ktoré si teraz prenajíma.

Aktuálny šéf firmy Martin Vozár takýto scenár odmieta, opiera sa o prijaté opatrenia – napríklad skrátený úväzok pre takmer 3-tisíc zamestnancov. Nevidí však dôvod, prečo by aj štátne železnice nemohli mať zľavu na elektrine, akú štátne schémy dávajú iným firmám. V rozhovore vysvetľuje aj:

  • či je pre firmu v ťažkých časoch prínosná zmluva o predaji a spätnom prenájme tisícok vagónov, ktorú vyrokovali počas éry ministra Jána Počiatka a potom sa na druhej strane zmluvy objavil neznámy fond z Malty

    Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Riziko krízy

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie