Denník N

Šéf Lidla: Zosadiť Tesco nie je náš primárny cieľ

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Diskontný reťazec Lidl, ktorý je druhým najsilnejším hráčom slovenského maloobchodu, chce mať ku koncu obchodného roku na trhu 139 alebo 140 predajní. Šéf reťazca MATÚŠ GÁLA vraví, že to bude pre Lidl z pohľadu expanzie najsilnejší rok za ostatných päť, šesť rokov.

V rozhovore hovorí aj:

  • prečo chýba tovar z letákov v predajniach,
  • kedy a kde plánuje Lidl zaviesť samoobslužné pokladnice,
  • prečo ešte na Slovensku nerozbehol e-shop,
  • kde sa rozhoduje o nákupe tovaru pre slovenské predajne,
  • prečo už reťazcu rastú tržby pomalšie ako v minulosti.

Kedy ste boli naposledy v Bille?

Myslím, že včera.

Na pozorovaní, alebo za nákupmi?

Ako profesionálne postihnutý. Konkurenciu musíme mať pod kontrolou.

Čo nové ste zistili?

V podstate nič zásadné.

Nič, čo by vás ohrozovalo?

Nič, čo by sme cítili ako akútne ohrozenie.

Ako často chodíte do obchodov Lidl?

Niekoľkokrát za týždeň.

Aj na nákup?

Aj na nákup.

Ako často čakáte v Lidli v rade na pokladnicu?

Stáva sa mi to. Mám výhodu oproti zákazníkom, že to viem hneď vyriešiť, ak to nie je podľa štandardu.

Zoženiete vždy to, čo chcete kúpiť?

Väčšinou áno.

Aj spotrebný tovar z letáka?

Stáva sa mi, že si nezadovážim to, čo chcem, náš spotrebný tovar je len do vypredania zásob. Tento rok som si chcel kúpiť pred letom paddleboard a nepodarilo sa mi to, nekúpil som si ho. V Lidli objednávame spotrebný tovar takmer s ročným predstihom. Aj keď urobíme prognózu predaja s najlepším vedomím a svedomím, často sa stane, že o niektoré tovary je výrazne väčší záujem, ako sme predpokladali. Nie je to cieľ, ak by sme mali viac paddleboardov, urobíme s nimi vyšší obrat, ale bohužiaľ naša prognóza pri nich nebola správna.

Na nedostatok tovaru z letákov sa pýtame aj preto, že to je asi najčastejšia viditeľná a roky sa opakujúca ponosa zákazníkov v súvislosti s vašimi predajňami. Hovoríte, že s tým, že spotrebný tovar z letáka nie je v obchode niekedy už v deň akcie, sa nedá nič robiť?

Dá sa s tým robiť a aj s tým intenzívne pracujeme – ak objednávame tovary, ktoré sme už mali v ponuke a vieme, že bol o ne výrazne väčší záujem, objednávku zvyšujeme. To nie je ospravedlnenie, nás mrzí, ak nám tovar chýba. Zároveň sa snažíme naše systémy nastavovať tak, aby sme mohli odstrániť tento nedostatok.

Viete niečo robiť s dlhými radmi pri pokladniciach? Často fungujú len dve, tri, aj keď ich je v obchode šesť, sedem.

Náš diskontný princíp vychádza z toho, že

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Obchod

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie