Denník N

MediaBrífing: Sme v druhej fáze písania o klíme, potrebujeme sa dostať do tretej

Hlavné témy najnovšieho MediaBrífingu – týždňového newslettra o médiách a žurnalistike:

  • Sme v druhej fáze písania o klíme, potrebujeme sa dostať do tretej.
  • iDnes ide spoplatňovať obsah na webe.
  • Instagram sprísňuje pravidlá o diétach.
  • Edward Snowden vydal knihu.

Tento rok už v slovenských televíziách padla viac ako 400-krát zmienka o klimatickej zmene a ďalších vyše sto zmienok o globálnom otepľovaní. Naše televízie tak tejto téme venujú doposiaľ najväčšiu pozornosť.

Denník SME spustil na webe špeciálnu sekciu o klíme, Aktuality idú do témy viac investovať. Aj veľké weby pre mladých chcú venovať významný priestor ekológii, lebo ich čitateľov zaujíma.

Záujem stúpa aj v západných médiách, ktoré sú pre tie naše často veľkou inšpiráciou. Britský denník Guardian napríklad tvrdí, že články o klíme nemajú len dobrú návštevnosť, ale že ich čitatelia majú väčšiu tendenciu zobrať kreditku a podporiť takú žurnalistiku aj finančne.

Dnes sa článkom o klíme nedá na internete uniknúť. Viac ako 300 médií z celého sveta sa spojilo do inicatívy Covering Climate Now, aby o téme podrobne informovali. Podľa organizátorov ide o jednu z najväčších spoločných akcií novinárov zacielených na jednu tému, zapojené médiá vraj majú dosah na jednu miliardu ľudí.

Bude to stačiť?

Nie. Vyše 400 zmienok o klíme v televízii je pozitívny trend, najmä keď si uvedomíme, že pred pár rokmi to bolo štyri- až šesťkrát menej. Avšak stále je to len 400 zmienok v piatich televíziách (Markíza, Joj, Jednotka, Dvojka a TA3) za osem mesiacov. Na porovnanie, utečenci a migranti mali v rovnakom období 661 zmienok, poslanec Ľuboš Blaha (Smer) 137. So zveličením by sa dalo spýtať, či je klimatická kríza naozaj len trikrát dôležitejšia ako tento politik.

Kvantita nie je jediný problém. Téma bola

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Klimatická zmena

MediaBrífing

Teraz najčítanejšie