Denník N

Výskum na školách ukazuje, že deti témou klimatickej zmeny intenzívne žijú

Foto N – Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Žiaci a študenti s témou klimatickej zmeny – ale aj s ďalšími témami globálneho významu – sami chodia do školy, pýtajú sa na ne a sú iniciatívni, vraví sociologička.

„Tému klimatickej zmeny a ochrany životného prostredia vnímajú deti veľmi citlivo a globálne hnutie boja proti zmene klímy prežívajú autenticky,“ vraví pre Denník N sociologička Lýdia Marošiová.

Odborníčka bola jednou z autoriek výskumu o globálnom vzdelávaní, ktorý prebiehal v máji až júli minulého roku na základných a stredných školách po celom Slovensku.

Prieskum prebiehal online a zapojilo sa doň viac ako 3500 žiakov a študentov (9. ročník základnej školy a 3. ročník strednej) a cez 700 učiteľov.

Na prieskume pracovali aj Človek v ohrození, PDCS (Partners for Democratic Change Slovakia), CEEV Živica a Pedagogická fakulta Univerzity Matej Bela.

Globálne témy – klimatická zmena či extrémizmus

V jednej z otázok sa žiakov a študentov pýtali, či si myslia, že sa ich samotných, ich spolužiakov, susedov alebo ľudí v miestnom okrese týkajú globálne témy, ako sú klimatická zmena, klčovanie lesov, nadmerná spotreba a výroba, porušovanie ľudských práv, globálna ekonomika a extrémizmus.

Z uvedených možností žiaci a študenti uviedli, že najviac sa ich životov, prípadne ľudí v ich okolí, dotýkajú témy klimatickej zmeny a klčovania lesov.

Na spodných priečkach skončili

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Klimatická kríza

Príroda

Veda

Teraz najčítanejšie