Newsfilter: Sulík sa vrhol na personálnu krízu alza-panákmi
1. Sulíkova SaS stavila na istotu marketingu. 2. Ako rozumieť Matovičovmu boju proti mafii. 3. Šefčovič prežil grilovanie, na rozdiel od Maďara a Rumunky.
Správy vybral a komentoval Juraj Javorský
1. Sulíkova SaS stavila na istotu marketingu
Richard Sulík definitívne potvrdil, že SaS považuje za svoju stranu a že keď prežijú voľby, tak buď on aj strana, alebo ani jeden. Zopakoval, že na kandidátke nechcel ľudí so zajačími úmyslami. Doterajších poslancov Galka, Blahovú či Rajtára z nej vyhodil. Predseda SaS dobre vie, aké riziko podstupuje. Ide najmä o dojem neistoty, aký vyvoláva hocijaká strana, keď sa z nej štiepi významná časť vedenia.
Nominant číslo desať. Sulík začal ošetrovať riziko najlepšie, ako mohol, ale za cenu kompromisov, ku ktorým by sa v starých časoch Mihála a Mistríka určite neznížil. Najväčším kompromisom je kandidát číslo desať v Sulíkovom zozname nádejných poslancov.
Bývalý nominant Smeru v RTVS Václav Mika sa celoživotne snaží o imidž profesionála tak úporne, až sa stal skutočným odborníkom – na vlastné píár. Lenže Sulík jednoducho musel nejako riešiť personálnu krízu a tým riešením je stávka na marketingovú istotu. Tú mu môže Mika ponúknuť.
Ťažká voľba. Iným druhom nevyhnutného kompromisu s marketingovou pointou je prefíkaná špekulácia s počtom hlasov pre Luciu Ďuriš Nicholsonovú. Ak dostane viac preferenčných hlasov ako v minulých voľbách, vzdá sa svojho mandátu v Bruseli, kvôli ktorému sa už vzdala svojho mandátu v slovenskom parlamente.
Aby na to Nicholsonová Sulíkovi ľahšie kývla, dal jej dvojku na kandidátke a hovorí o nej ako o budúcej nominantke na post predsedníčky Národnej rady. Takú ťažkú voľbu – skvelé miesto v Bruseli verzus skvelé miesto v NR SR – by jej mohol závidieť ktorýkoľvek politik na Slovensku, akurát že pri aktuálnych preferenciách je