Denník N

Stranícka logika pri stavbe diaľnic prebije všetko

Árpád Érsek (vpravo) ešte ako minister dopravy na protestnom blokovaní dopravy pod horským priechodom Soroška v roku 2017. Maďarský nápis na transparente hovorí: "R2 je potrebná!" Foto - TASR
Árpád Érsek (vpravo) ešte ako minister dopravy na protestnom blokovaní dopravy pod horským priechodom Soroška v roku 2017. Maďarský nápis na transparente hovorí: „R2 je potrebná!“ Foto – TASR

Diskrimináciu si všimneme, len ak máme pocit, že sa deje na náš úkor.

Most-Híd má na to, aby sa opäť dostal do parlamentu, presviedča v posledných týždňoch voličov Béla Bugár. A dodáva obvyklú predvolebnú mantru, že toho pre ľudí urobili veľa, len nedokázali veci správne odkomunikovať, aby si ľudia ich zásluhy všimli.

Rastúca aktivita, ktorú na juhu Slovenska pri stavbe diaľnic a rýchlostných ciest vyvíja minister Árpád Érsek, je pokusom Mosta o lepšiu komunikáciu a hlavným tromfom, ako prilákať späť voličov. Či to pomôže, je otázne. Skoro nič sa zatiaľ nepostavilo a do volieb sa to už nezmení.

Most môže argumentovať, že sa ďalšie vlády musia držať toho, čo Érsek pripraví, a juh sa lepšej infraštruktúry dočká. Lenže pre miestnych to znie rovnako ako iné nesplnené sľuby. Most paradoxne môže skončiť po štyroch rokoch vládnutia, ktoré boli pre rozširovanie špecifických menšinových práv najúspešnejšie po roku 1989.

To však nie je to, čo od neho aj maďarskí voliči hlavne chceli a čím Bugár už pred voľbami vysvetľoval, prečo je jeho psou povinnosťou ísť do akejkoľvek vlády.

Spor o diaľnice (železnice, mosty, investície, dotácie…) medzi juhom a severom však má aj ďalší rozmer. Juh Slovenska bol skoro celý čas od vzniku Československa naozaj diskriminovaný

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Diaľnice a cesty

Modrí, Most-Híd

Komentáre

Teraz najčítanejšie