Denník N

Princ Harry stratil trpezlivosť a vyhlásil vojnu bulváru. Už mi raz zabili mamu, vraví

Princ Harry s manželkou Meghan. Foto - TASR/AP
Princ Harry s manželkou Meghan. Foto – TASR/AP

Po sérii nepravdivých článkov žaluje Harry s manželkou Meghan najčítanejšie bulvárne noviny. Nahnevalo ich odpočúvanie aj zverejnenie súkromného listu.

Britský princ Harry mal 12 rokov, keď prišiel o mamu. Princezná Diana zomrela pri autonehode v Paríži v roku 1997 spolu so svojím priateľom, keď sa šofér ich auta pokúšal striasť fotografov, ktorí ich naháňali.

Harry minulý týždeň zaútočil na britský bulvár pre opakované útoky na svoju manželku, vojvodkyňu zo Sussexu. Uviedol, že prenasledovanie bulvárom zabilo jeho matku a nechce sa dívať na to, ako sa to isté deje jeho žene.

„Najviac sa bojím toho, že sa zopakujú dejiny. Stratil som svoju matku a teraz vidím, ako sa obeťou rovnakých mocných síl stáva aj moja manželka,“ napísal Harry v emotívnom vyhlásení, ktoré zverejnil aj denník Guardian.

Minulý týždeň podal žalobu na vydavateľa britského bulvárneho denníka The Sun. Podobne sa na súd obrátila aj jeho manželka Meghan, ktorá zas žaluje bulvárne noviny Mail on Sunday.

Odpočúvali Harryho aj Williama

Harryho žaloba na The Sun súvisí s ilegálnym odpočúvaním hlasovej schránky jeho telefónu. Podľa zdrojov New York Times môže ísť o správy, ktoré sa datujú až k začiatku roka 2000.

Žalobu potvrdilo aj vydavateľstvo denníka News Group Newspapers amerického mediálneho magnáta Ruperta Murdocha, ktoré je najsilnejšou mediálnou skupinou v Británii a okrem denníka The Sun vydáva napríklad aj The Times.

Harryho žaloba pritom môže súvisieť s odpočúvaním, ktorého sa mali dopustiť zamestnanci týždenníka News of the World (patril pod rovnaké vydavateľstvo). Tí sa podľa polície nabúrali do telefónov niekoľkých známych osobností, politikov aj členov britskej kráľovskej rodiny vrátane princov Harryho a Williama, aby mali témy pre svoje články.

Polícia v roku 2011 z nelegálneho odpočúvania obvinila štyroch editorov, pričom do toho mali byť zapojení aj ďalší novinári, ktorých z redakcie prepustili.

Týždenník News of the World nakoniec pre škandál prestal vychádzať a musel zaplatiť miliónové odškodné. Viacerí jeho bývalí novinári sa neskôr presunuli do vtedy novovzniknutých novín The Sun.

Porušili zákon?

Harryho manželka Meghan zas žaluje druhé najčítanejšie britské bulvárne noviny. Mail on Sunday mali nezákonne zverejniť jej súkromný list. Napísala ho krátko po svadbe svojmu otcovi Thomasovi Marklovi, s ktorým nemá veľmi dobré vzťahy.

Podľa manželského páru publikoval britský týždenník list spôsobom, ktorý bol „zámerne deštruktívny“.

Princ Harry dokonca tvrdí, že novinári oklamali čitateľov, pretože

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie