Denník N

Kúpili si nové auto, nemôžu ho užívať, lebo je pokazené, predajca nevie nájsť chybu

Ilustračné foto – TASR
Ilustračné foto – TASR

Košický predajca na otázky odmietol odpovedať s odkazom na ochranu osobných údajov. Keď súhlas so spracovaním osobných údajov dostal, argumentoval, že nie je podľa zákona a novinár v ňom nevzbudzuje dôveru v objektivitu.

Keď si advokát Vincent Lechman z Košíc v septembri tohto roka kúpil nové auto na svoju firmu, netušil, že ešte ani koncom októbra na ňom nebude jazdiť ani on, ani jeho manželka Zuzana Lechmanová.

„Pomáham manželovi v jeho kancelárii. Nerada šoférujem, robím to, lebo musím, o to horšie je, ak ide o nespoľahlivé auto, v ktorom treba voziť aj tri deti. Jazdím osemnásť rokov a so žiadnym predošlým som také problémy nemala,“ začína opisovať príbeh Zuzana Lechmanová.

Jej manžel auto značky Nissan Micra kúpil 12. septembra v spoločnosti Autospol Vlasatý v Košiciach. Šlo o predvádzacie vozidlo, ktoré malo najazdených 10 kilometrov.

„Pôvodná cena bola 14 700 eur s tým, že ako predvádzacie vozidlo ho predávali za 13 500 eur. Po dopyte nám cenu znížili na 13-tisíc eur. V priebehu týždňa však auto začalo vykazovať chyby,“ vysvetľuje Zuzana a ukazuje videonahrávky ako dôkaz.

Servis opravoval, chyby ostali

Auto po naštartovaní „zdochlo“, bežne sa muselo štartovať päťkrát. Nedržalo tiež otáčky, trhalo ním a občas nereagovalo ani na stlačenie plynového pedála. Raz sa dokonca motor vypol priamo počas jazdy.

„Dňa 23. septembra sme vozidlo reklamovali v spoločnosti Autospol Vlasatý s opisom chýb aj s dôkazom na videu. Auto bolo prevzaté garančným technikom a spoločnosť nám poskytla náhradné vozidlo, na ktoré sme mali nárok z titulu programu Nissan prísľub,“ vysvetľuje Zuzana.

Auto bolo v servise tri týždne. „Nie som odborníčka, informácie teda reprodukujem svojím laickým pohľadom a jazykom tak, ako som pochopila, čo mi v servise vraveli. Vraj čakajú na inštrukcie od výrobcu, potom vymenili sviečky, potom čistili motor, následne menili nejaké tesnenia. Počas druhého týždňa prisľúbili odovzdanie vozidla, ale nestalo sa tak.“

Auto sa rodine vrátilo až 11. októbra. „Prevzal ho manžel, pričom servisný technik deklaroval, že problém je odstránený.“ Nebola to pravda.

„V nedeľu 13. októbra som ráno naštartovala na piatykrát. Auto zdochýnalo, otáčky lietali, autom trhalo viac ako pred opravou. Večer som opätovne naštartovala vozidlo, podarilo sa mi to na druhý pokus.“

Servisu sa nedarí prísť na chybu, užívatelia už autu neveria

Keďže auto nebolo opravené, v pondelok 14. októbra ho Zuzana opäť vzala na reklamáciu do autorizovaného servisu spoločnosti Autospol Vlasatý.

„Vtedy naštartovalo až na piaty pokus. Pri cúvaní z parkoviska prestalo reagovať na pridávanie plynu a ja som ostala stáť s tromi malými deťmi uprostred cesty, po ktorej sa k nám približovali autá. Nebyť pohotovej reakcie šoféra auta, ktoré sa k nám blížilo, došlo by k havárii,“ vraví nahnevaná Zuzana.

Po príchode do spoločnosti kontaktovala jedného z majiteľov predajne, Igora Vlasatého. „Povedala som mu, že auto je nebezpečné, nespoľahlivé a žiadame o jeho výmenu, respektíve o odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie vzájomného plnenia, ak výmena nebude možná. S tým, že sme ochotní na nové auto čakať aj tri mesiace, pretože typovo nám vyhovuje. Pán Vlasatý reagoval, že na výmenu vozidla nemáme právny nárok.“

Podľa Zuzany dodal, že „máme byť spokojní, keďže máme náhradné vozidlo. Lenže my sme si nekupovali nové auto preto, aby buď stálo v servise, ohrozovalo nás na ceste, alebo aby sme sa vozili na náhradnom vozidle. Nissan sme si vybrali, lebo táto značka bola synonymom spoľahlivosti.“

Šokovali ju dvaja technici. „Jeden nám povedal, že do toho auta nevidia, druhý, že je to ich chyba, lebo auto predtým poriadne nepreverili. Keď som konateľovi spoločnosti povedala, že budem celú vec medializovať, reagoval, že nech sa páči.“

Zuzana požiadala o pomoc aj Nissan Slovensko. „Boli ústretoví, ale konštatovali, že mi nevedia pomôcť, pretože zmluvu na kúpu auta má manžel uzatvorenú s predajcom, teda so spoločnosťou Autospol Vlasatý.

Jeden z konateľov, Igor Vlasatý, poslal Zuzaninmu manželovi emailom odpoveď, kde uvádza, že problém sa vyskytuje sporadicky, preto potrebujú dlhší čas. „To už je výsmech, pretože

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie