Denník N

Náhodný dopravca

Foto N – Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Po výraznom navýšení počtu spojov v okolí Bratislavy zrejme nemá kto jazdiť a železnice odriekajú vlaky.

Autor je predsedom občianskeho združenia Lepšia doprava

Korunou si hodím, až se budeš ptát, zda tě za nos vodím či zda tě mám rád, spieval kedysi Karel Gott. Pár dní po jeho smrti si môžu hádzať mincou slovenskí cestujúci, či im ich vlak príde alebo nie. Za nos ich vodí Železničná spoločnosť Slovensko.

Povesť ZSSK v nedávnej minulosti naštrbili viaceré požiare vozidiel, roztrhnutia vlakov či iné nehody. Niežeby sa to v iných železniciach neprihodilo, ale zanedbaná či žiadna údržba spôsobila, že na Slovensku sa to začalo stávať akosi pričasto. Vďaka týmto nehodám sa mnohí cestujúci svojho vlaku nedočkali. Teraz pribudol ďalší dôvod. ZSSK odrieka vlaky „z prevádzkových dôvodov“. Za prevádzkovými dôvodmi sa údajne skrýva nedostatok rušňovodičov.

Po zmene režimu v roku 1989 sa postupne znižoval dopyt tak po osobnej, ako aj nákladnej železničnej doprave. Dôvodov bolo viac a  nemá zmysel ich tu rozpitvávať. V roku 2003 navyše vláda premiéra Dzurindu zastavila osobnú dopravu na mnohých tratiach. Železnice prepúšťali nadbytočných rušňovodičov (a iných) a výrazne poklesol aj ich záujem o získavanie nových. Lenže rušňovodiči odchádzali do penzie, k súkromným spoločnostiam či na západnom Slovensku do Rakúska a zrazu po výraznom navýšení počtu spojov v okolí Bratislavy zrejme nemá kto jazdiť.

Už v období 1. 7. – 31. 8. bol odrieknutý jeden z

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie