Denník N

Detstvo nie je ružová záhrada a seniori nemajú nudný a prázdny život, ukazuje relácia

Pätnásťročný Martin so seniorkou Helou. Foto - Good TV/Peter Krajčír
Pätnásťročný Martin so seniorkou Helou. Foto – Good TV/Peter Krajčír

Relácia Stará škola spojila tínedžerov so seniormi a búra stereotypy o tom, ako vyzerá život týchto dvoch skupín.

Siedmačka Nikola sedí za stolom so svojimi seniorkami Irenkou a Marikou a prevracia očami. „Vieš, čo to je?“ pýta sa jej jedna zo senioriek a ukáže jej papier, ktorý má pred sebou. „Nemčina,“ odpovie Nikola otrávene. „Tvoja choroba,“ žartuje seniorka.

Chce od nej prísľub, že sa pár viet a slovíčok naučí, a potom jej dajú darček. „Zoberieme ťa do Viedne. Pôjdeme na kolotoče do Rakúska,“ uzatvárajú s ňou obchod Irenka a Marika. Nikole zmäkne výraz v tvári a so záujmom sa pýta: „Kedy?“

Relácia Stará škola, ktorú vysiela RTVS, spája seniorov s tínedžermi a snaží sa búrať stereotypy o tom, že mladí ľudia si žijú bezstarostným životom a seniori sú uhundraní a nudní. Diváci tak môžu sledovať netradičný dokument o tom, ako sa dve kamarátky na dôchodku snažia rozosmievať dve tínedžerky historkami z mladosti alebo ako mladí a starší spolu pečú koláče, plavia sa po rieke, tancujú, učia sa pliesť košíky alebo posilňujú.

„Relácia je pôvodne z Británie. Tam už majú tradíciu takých dokumentov, ale u nás je to prvý dokument tohto typu, ktorý dostal taký veľký priestor,“ hovorí producent spoločnosti Good TV Rado Štefanov, ktorá Starú školu pripravovala.

Tá istá spoločnosť stojí za úspešnými reláciami ako Milujem Slovensko, Naj dedinka Slovenska, ale aj kontroverzných šou Farmár hľadá ženu či Hotel Paradise.

„Štáb funguje podobne, ale napríklad Farmár hľadá ženu bol úplne iný žáner relácie, do nej sa vyberali ľudia s extrémnymi prejavmi a emóciami,“ hovorí kreatívna riaditeľka Good TV Barbora Vallová. Starú školu si podľa vlastných slov viac užila. V utorok večer sleduje reláciu na Jednotke v priemere asi 100-tisíc divákov.

Život mladých nie je vždy jednoduchý

Keďže v relácii vystupovali aj deti od 12 do 15 rokov, počas výroby pomáhala psychologička, ktorá nastavovala pravidlá nakrúcania.

„Spísala som desatoro odporúčaní, ktoré je dôležité rešpektovať pri práci s dieťaťom. Napríklad to, že členovia štábu nemôžu mať

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie