Denník N

Z Viedne do Bratislavy za 40 minút, sľubujú rakúske železnice. Slováci musia opraviť mosty z čias cisára Ferdinanda

Rakúske železnice si sponzorujú reklamy, v ktorých sľubujú rýchlu cestu do Bratislavy už od roku 2023. Reprofoto - ÖBB
Rakúske železnice si sponzorujú reklamy, v ktorých sľubujú rýchlu cestu do Bratislavy už od roku 2023. Reprofoto – ÖBB

Od roku 2023 sa podľa rakúskych železníc skráti cesta do Bratislavy na štyridsať minút. Podmienkou je, aby ŽSR stihli zmodernizovať svoj krátky úsek po Marchegg, vrátane mostov z čias cisára Ferdinanda I.

Rýchlym tempom na východ! Rakúske železnice ÖBB zverejnili reklamu, v ktorej sľubujú výrazné skrátenie cesty z Viedne do Bratislavy.

Do roku 2023 plánujú modernizovať starú severnú trasu, ktorá vedie cez Marchegg a Devínsku Novú Ves, aby po nej mohli vlaky uháňať doteraz nebývalým tempom.

„Z Viedne po štátnu hranicu sa bude cestovať rýchlosťou až 200 kilometrov za hodinu,“ oznamujú Rakúšania vo videu, ktoré uverejnili na Facebooku.

Čo by to prinieslo cestujúcim?

Vlak cez Marchegg by sa stal bezkonkurenčne najrýchlejším spojením dvoch metropol: z centra Bratislavy do centra Viedne by sa cestujúci dostal za štyridsať minút. A to aj napriek tomu, že na slovenskej strane hranice bude môcť vlak jazdiť maximálne rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu a v meste ešte menej.

V súčasnosti cesta vlakom trvá najmenej hodinu (južnou trasou z Petržalky) a cesta autobusom po diaľnici trvá hodinu a 25 minút.

V čom je háčik

Táto vízia má jeden podstatný háčik, ktorý už súvisí so Slovenskom a s jeho schopnosťou

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Železnice

Teraz najčítanejšie