Denník N

Čo robiť, ak vám na Android prestali chodiť notifikácie z aplikácie Minúta po minúte

Prestali ste dostávať notifikácie z aplikácie Minúta po minúte pre systém Android? Notifikácie dokážeme doručovať vďaka tomu, že aplikácia beží na pozadí a synchronizuje sa cez internet s našimi servermi.

Výrobcovia telefónov, ktoré používajú systém Android, sa snažia rozličným spôsobom optimalizovať využitie batérie, pričom často vypínajú aplikácie na pozadí, a znemožňujú tak doručovanie notifikácií. Tieto taktiky sa stali predmetom protestov vývojárov, pretože postihnuté aplikácie sa správajú nespoľahlivo, a používatelia tak nesprávne kritizujú práve vývojárov.

Ako problém vyriešiť? Výrobcovia majú väčšinou vlastný spôsob, akým sa snažia batériu šetriť, navyše s rozličným ovládaním. Dávame do pozornosti návody pre Samsung, Huawei či Xiaomi. Pre aktuálne návody odporúčame vyhľadať „notification delivery problem“ so značkou vášho telefónu.

Doručovanie notifikácií v systéme Android môže obmedzovať aj používanie šetriaceho módu zabudovaného v Androide. V závislosti od vášho zariadenia sa funkcia nazvaná napríklad „Power Save Mode“ môže zapnúť pri posledných 15 % kapacity batérie. Ak sa však rozhodnete mať funkciu zapnutú stále, notifikácie vám budú chodiť problémovo. Škodiť môže aj ručné „zabíjanie“ aplikácií.

Veríme, že tieto informácie vám pomôžu obnoviť spoľahlivé doručovanie našich spravodajských notifikácií. V prípade nejasností, otázok a podnetov k aplikácii Minúta po minúte, prosíme, píšte na minuta@dennikn.sk.

Teraz najčítanejšie