Denník N

Trochu Blahu pre dôchodcov a Pellegrini pre masy: Ako Smer cieli svoje reklamy na Facebooku

Reprofoto - N
Reprofoto – N

Od začiatku kampane minuli strany na reklamy na Facebooku okolo 140-tisíc eur, vedie PS/Spolu a Smer. Ficova strana míňa tisícky na pozitívneho premiéra aj na útoky na opozíciu.

Obe videá mali na Facebooku viac ako milión zobrazení, do ich propagácie nalial vládny Smer tisícky eur a obe veľmi presne vypovedajú o tom, ako Smer povedie kampaň pred februárovými voľbami.

Na prvom videu sa premiér Pellegrini pokúša o štátnicky imidž a sľubuje „zodpovednú zmenu“, na druhom sa strana snaží zosmiešniť opozičných lídrov pesničkou na spôsob slovenských šlágrov či kapely Senzus. Je zrejmé, že každým z nich sa strana Roberta Fica pokúša osloviť iných voličov – vidieť to aj na tom, akým demografickým skupinám sa objavili tieto videá cez sponzorované reklamy na Facebooku.

V marci tohto roka Facebook zásadne zmenil pravidlá pre politickú reklamu. Videá, statusy a príspevky, ktoré si strany a politici platia, už po novom nielenže nemôžu byť anonymné, ale vďaka nástrojom ako Facebook Ad Library môžeme detailne vidieť aj to, koľko na každú z reklám strana minula, koľkým ľuďom sa sponzorovaný odkaz zobrazil, v ktorom kraji títo ľudia žijú a do akých vekových skupín patria.

Denník N sa pomocou tohto nástroja

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

OĽaNO

PS/Spolu

Smer

Voľby 2020

Slovensko

Teraz najčítanejšie