Denník N

Firma najbohatšieho Čecha si mala najať agentúru, aby vylepšovala obraz Číny

Petr Kellner, najbohatší Čech. Foto – PPF
Petr Kellner, najbohatší Čech. Foto – PPF

Úverová firma Home Credit, ktorú vlastní najbohatší Čech Petr Kellner, údajne zaplatila dvetisíc hodín práce marketingovej agentúre s cieľom zlepšiť mediálny obraz Číny. S informáciou prišiel portál Aktuálně.cz.

Česká Bezpečnostná informačná služba (BIS) vo svojej výročnej správe za rok 2018 označila šírenie vplyvu Číny za jednu z najväčších hrozieb. „Čínske spravodajské služby sa rozrástli a sú hrozbou pre záujem a bezpečnosť Českej republiky,“ tvrdila kontrarozviedka.

Firma najbohatšieho Čecha to však videla inak.

Spoločnosť Home Credit, ktorej ústrednou postavou je Petr Kellner, si najala PR agentúru C&B Reputation Management s cieľom pomáhať zástancom čínskeho režimu. Podľa Aktuálně.cz vykázala od januára do augusta tohto roka dvetisíc hodín práce. Novšie informácie portál nemá k dispozícii.

Jednou z hlavných aktivít mala byť činnosť inštitútu Sinoskop – Inštitút pre súčasnú Čínu. Vznikol ako protipól dlhoročného projektu Sinopsis, na ktorom sa podieľajú experti Filozofickej univerzity Karlovej univerzity.

Tento projekt je známy svojou kritikou voči Číne a dlhodobo poukazuje na údajné praktiky pri požičiavaní peňazí Home Creditu.

PPF proti kritikom Pekingu

Pred dvomi týždňami sa od projektu Sinopsis po nátlaku finančnej skupiny PPF, pod ktorú spadá aj Home Credit, dištancovala Karlova univerzita. Vyvolalo to veľké vášne a za jeho autorov sa postavili predstavitelia Filozofickej fakulty. Vznikla dokonca petícia, ktorú podporili viaceré významné osobnosti

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Svet

Teraz najčítanejšie