Denník N

Krok vpred, dva kroky vzad. Minister z Mosta-Híd sľuboval „ďalšie RegioJety“, každú súťaž však pokazil

Hoci je Árpád Érsek (vľavo) oficiálnym ministrom dopravy, v oblasti osobných vlakov nedokázal čeliť tlaku Andreja Danka. Začalo sa to už v decembri 2016, keď Érsek Dankovi odmával návrat vlakov InterCity. Foto - TASR
Hoci je Árpád Érsek (vľavo) oficiálnym ministrom dopravy, v oblasti osobných vlakov nedokázal čeliť tlaku Andreja Danka. Začalo sa to už v decembri 2016, keď Érsek Dankovi odmával návrat vlakov InterCity. Foto – TASR

Ministerstvo nestíha vysúťažiť ani trať Komárno – Bratislava, kde onedlho vyprší zmluva RegioJetu. Tieto osobné vlaky chce prevziať Národný dopravca, ktorý by tým po rokoch ovládol všetky dotované trate.

Do volieb 2016 išla strana Most-Híd s konkrétnym plánom, ako zabrániť úpadku slovenskej železnice. Sľubovala, že na všetkých tratiach, kde to bude možné, skúsi vyhlásiť tender, v ktorom by štátna Železničná spoločnosť Slovensko súťažila so súkromníkmi o to, kto ponúkne najlepšie podmienky.

Štát mal vďaka tomu ušetriť na dotáciách a cestujúci mali mať vo vlaku kávu, fungujúce WiFi či usmiatych stevardov. Za vzorový príbeh označoval Most-Híd osobné vlaky medzi Komárnom a Bratislavou, kde od marca 2012 jazdí český RegioJet.

„Na regionálnych tratiach treba vypísať súťaže podľa vzoru RegioJet. Na hlavných tratiach môžu prevádzkovať rýchliky viaceré spoločnosti, medzi ktorými bude zdravá súťaž, ktorá vygeneruje najlepšiu cenu pre občana,“ sľuboval Most-Híd vo volebnom programe.

Tieto plány mal naplniť minister dopravy Árpád Érsek, súčasný volebný líder Mosta-Híd, ktorý bol zástancom fenoménu, ktorému sa odborne hovorí „liberalizácia osobnej železničnej dopravy“.

Výsledok? Nula.

Érsekovo ministerstvo zrušilo alebo pokazilo každú

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie