KDH a OĽaNO chcú mýto od SkyTollu za euro, Kollár vidí priestor na neplatnosť zmluvy (anketa)
Pozastaviť mýto a znížiť cestnú daň na polovicu. Ako si vláda definitívne poradí s kľúčovými požiadavkami štrajkujúcich autodopravcov, má byť známe vo štvrtok.
Tak sa na tom dohodol premiér Peter Pellegrini, ministri a štrajkujúci autodopravcovia, ktorí sa už stiahli z blokovaných hraničných priechodov.
Pellegrini im sľúbil znížiť cestnú daň k priemeru v regióne, čo by sa zasa mohlo blížiť požiadavke dopravcov.
Súčasná vláda avizovanú zmenu v cestnej dani dotiahne pravdepodobne len pred parlament. Ešte väčší problém vidia kompetentní pri pozastavení mýta, a to aj pre prísnu zmluvu so SkyTollom.
Vládnych (Smer a SNS zatiaľ neodpísali) aj opozičných strán (nad 5 % v prieskumoch) sme sa opýtali, či by splnili obe požiadavky štrajkujúcich, a ak áno, aký postup by zvolili.
Položené otázky:
- Vyhoveli by ste požiadavke únie autodopravcov pozastaviť mýto a znížiť cestnú daň o 50 %? Áno alebo nie a prečo?
- Akými postupnými krokmi by ste pozastavenie mýta realizovali (výpoveďou zmluvy so SkyTollom, znovuzavedením diaľničných známok pre vozidlá nad 3,5 tony, ticketingom, inak)?
- Ako by ste minimalizovali riziká z toho plynúce (napríklad zo zmluvy so SkyTollom)?
- Ako by ste riešili prípadný výpadok z cestnej dane? Očakáva sa výpadok približne 35 miliónov eur.
Ján Marosz, tieňový minister dopravy za OĽaNO
„Požiadavky únie autodopravcov sú ľudsky veľmi dobre pochopiteľné. Slovensko patrí medzi krajiny s najvyššou sadzbou cestnej dane. Poplatok za súpravu s viac ako tromi nápravami je naozaj veľmi vysoký.
Hnutie OĽaNO by preto preskúmalo možnosti jeho zníženia na úroveň priemeru EÚ, spolu s mechanizmom na zvýhodnenie ekologickejších vozidiel. Požiadavku na zastavenie výberu mýta považujeme