Denník N

Najsmutnejšie na najnovšej evitovke je to, že ju nakrútili ženy

V kinách je nová slovenská komédia Príliš osobná známosť. Kam zážitok umiestniť na stupnici trápnosti?

Uplynuli už dva roky od pilotnej evitovky a máme tu opäť snímku podľa knihy Evy Twardzikovej, predtým Urbaníkovej.

Kam zážitok umiestniť na stupnici trápnosti? Je to ako strieskať sa do nemoty na teambuildingu, odviazať sa na parkete na IMT Smile, dotackať sa do hotela so sympatickou kolegyňou a predčasne vyvrcholiť pri pokuse o stiahnutie nohavíc – na jej ruku, kam inam.

Áno, správne tušíte, že aj takúto scénu nám pripravili tvorcovia romantickej komédie.

Novinárska hyena by mohla ďalej pokračovať, prerozprávať fóriky o bolestivej vagíne a životné múdrosti kamarátok po tridsiatke, ktoré „sú raz hore a raz dolu“. Napríklad takúto: „Moja drahá, život je sviňa a je jedno, koľko máš rokov“ alebo: „Vyzerá to tak, že náš život je mozaikou rozličných stretnutí. Na niektoré zabudneme, iné náš život obrátia naruby…“

Hlavne spisovne

Nemusíme pokračovať, čoho je film mozaikou a čo všetko sa vám pri ňom vyobracia naruby. Vyhovárať niekomu dobrý dojem z evitovky je ako chcieť presviedčať o svojej pravde elektorát Kotlebu – nevedie to nikam a ešte budete povýšený bratislavský elitár.

Takisto je nezmyselné pohoršene vyčítať filmovej komédii to, že je obscénna. Na to sú komédie, aby boli obscénne, a na to je humor, aby prekračoval hranice. Recenzent nemá proti obscénnosti nič, dokonca sa na tomto mieste musí priznať, že keď videl zahraničnú snímku Grimsby (2016), nemal problém s ničím, čo v nej stvára komik Sasha Baron Cohen, a na scéne, ako lezie do vagíny slonice, sa úprimne pobavil.

Problém našich evitoviek nie je, že sú vulgárne, ale že sú

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie