Denník N

Blaha je na Facebooku najsilnejší, má takmer dvakrát väčší výtlak ako Fico a Pellegrini dokopy (grafy)

Najsilnejšiu a najdrahšiu kampaň na Facebooku má Smer. Hlavným ťahúňom je Ľuboš Blaha, ktorý má na sociálnej sieti dlhodobo najviac interakcií zo všetkých slovenských politikov. Je pritom veľmi efektívny, dobré čísla robí za málo peňazí. Výrazne viac peňazí strana investuje do propagovania Roberta Fica a Petra Pellegriniho.

Pri reklame konkrétnych politikov už strany na Facebooku a Instagrame míňajú aj desaťtisíce eur. Viac ako 50-tisíc dali od marca 2019 na sponzorovanie príspevkov Michala Trubana (PS/Spolu), Andreja Danka (SNS), Petra Pellegriniho (Smer), Miroslava Beblavého (PS/Spolu) a Štefana Harabina (Vlasť).

Medzi top 10 kandidujúcimi politikmi v sile na Facebooku za január sú až dvaja z ĽSNS – Milan Uhrík a Milan Mazurek.

Hnutiu OĽaNO veľmi pomáha Jožo Pročko, ktorý je napríklad silnejší ako Richard Sulík (SaS) či Veronika Remišová (Za ľudí), hoci neminul na reklamu ani cent.

Z analýzy Denníka N vyplýva, že najviac eur na získanie lajkov či komentárov musia dávať Danko, Truban a Beblavý.

Najsilnejší politici sú Blaha, Truban a Kiska

Ľuboš Blaha je dlhodobo najsilnejším politikom na Facebooku a nezmenilo sa to ani v čase volebnej kampane, keď ostatní politici investujú viac času a peňazí do svojej online kampane. V januári 2020 mal Blaha na svojej facebookovej stránke vyše 300-tisíc interakcií, teda lajkov, komentárov a zdieľaní.

Na druhom mieste skončil Michal Truban s takmer 222-tisíc interakciami, nasledovali Andrej Kiska, Milan Uhrík a Robert Fico.

Blahove najúspešnejšie príspevky v minulom mesiaci boli

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Voľby 2020

Slovensko

Teraz najčítanejšie