Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: YouTube zablokoval a opäť obnovil Harabinov kanál. Daňovi zobral možnosť zarábať

Dobrý deň! Už sú to dva roky od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Ďakujeme, že podporujete slušné médiá. Je to mimoriadne dôležité a potrebné. Aj vďaka vám sa my – novinári – cítime byť silnejší.

MediaBrífing je piatkový newsletter o médiách a žurnalistike. Tento týždeň sa okrem iného dočítate:

  • YouTube zasiahol proti Harabinovi a Daňovi.
  • Smeru a SNS sa zakazovanie prieskumov vypomstilo.
  • RTVS zmenila plán diskusií v prospech SNS.
  • Víťaz, porazený a titulka týždňa.
Štefan Harabin a youtuber Martin Daňo, ktorý sa vo svojich videách vyhráža roxorovými tyčami. Foto – Denník N/Tomáš Benedikovič, YouTube/Martin Daňo

YouTube vo štvrtok zrušil oficiálny kanál Štefana Harabina, na ktorom líder strany Vlasť zverejňoval svoje videá.

„Účet bol zrušený, pretože sme dostali niekoľko sťažností tretej strany na porušenie autorských práv v súvislosti s materiálom, ktorý uverejnil tento používateľ,“ informoval portál.

V piatok ráno bol kanál opäť obnovený.

„Pokiaľ nás držiteľ autorských práv upozorní na video, ktoré jeho autorské práva porušuje, obsah v súlade so zákonom okamžite odstránime. V tomto prípade bol kanál včera dočasne pozastavený z dôvodu porušenia autorských práv vo viacerých videách. Vlastník kanálu však tento problém s vlastníkom autorských práv rýchlo vyriešil a jeho kanál je teraz opäť aktívny,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Google Alžběta Houzarová.

Harabin si založil svoj účet na YouTube v júni 2016 a má na ňom už viac ako 22-tisíc odberateľov. Zverejnil tam už 165 videí, ktoré dohromady dosiahli takmer 7 miliónov videní.

Harabinov kanál vo štvrtok večer. V piatok ráno bol opäť aktívny.

Pár dní pred voľbami by bolo zrušenie účtu nepríjemnou správou pre stranu Vlasť. Spolu s Facebookom je totiž YouTube dôležitým kanálom na oslovovanie jej voličov. Podľa dát spoločnosti Socialblade mal Harabin vo februári v priemere takmer 54-tisíc prehratí videí denne.

Prípadné blokovanie by mohlo ovplyvniť aj zobrazovanie Harabinových reklám na najpopulárnejšom videoportáli.

Strana Vlasť pritom v posledných týždňoch investuje veľa do online reklamy. Od decembra 2019 minula na inzerciu na Googli a YouTube dokopy 84 600 eur, vyplýva to zo

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo MediabrífingMediaBrífing

Štefan Harabin

Vlasť

Voľby 2020

Slovensko

Teraz najčítanejšie