Ak ľudia, ktorí videli film Sviňa, nepôjdu voliť, bol úplne zbytočný, myslia si kritici
Za úspechom filmu vidia aktuálnosť témy a dobré načasovanie, no tiež to, že v čase procesu s Marianom Kočnerom a blížiacich sa volieb pôsobí ako kolektívna terapia.
Za necelé tri týždne od premiéry videlo film Sviňa už 315-tisíc divákov. Návštevnosť za druhý víkend prekonala aj úspechy Trhliny, Čiary, Únosu, ale aj zahraničných filmových trhákov Avengers: Endgame či Bohemian Rhapsody.
Pre tých čitateľov a divákov, ktorí si náhodou nevšimli rozruch okolo tohto filmu: Sviňa sa inšpirovala spoločenskými udalosťami, ktoré v posledných rokoch hýbali Slovenskom. Vraždou novinára, zneužívaním mladistvých v zariadení na liečbu drogových závislostí a zaoberá sa aj úlohou politikov k týchto kauzách.
Premiéra naplánovaná tri týždne pred parlamentnými voľbami nikoho nenecháva na pochybách, že autori pracujú so živými témami a emóciami, ktoré v spoločnosti vyvolávajú.
Koho si diváci projektujú do postáv
Podľa producenta Rudolfa Biermanna, ktorý sa podieľal aj na réžii a scenári Svine, je za úspechom filmu nielen aktuálnosť témy, ale aj istý pocit spolupatričnosti, ktorý vyvoláva u divákov. „Ľudia si zrazu uvedomili množstvo súvislostí v inom kontexte, v inom emocionálnom podaní a majú pocit spolupatričnosti, cítia sa spoluzodpovední za dianie, ktoré sa u nás odohráva,“ hovorí producent.
Mnohí diváci vidia v postavách zo Svine reálnych politikov a reálne kauzy. Pri dvoch ústredných hrdinoch je inšpirácia skutočnosťou očividná. Premiér Bobo pije „len kolu“, má svoju Máriu