Denník N

Železnica je pacient s hnijúcimi údmi, vraveli kritici z OĽaNO. Teraz sa môžu na ministerstve ukázať

Špecialisti OĽaNO na dopravu, exposlanec Ján Marosz a jeho poradca Jiří Kubáček budú mať na ministerstve na starosti aj železnice. Foto N - Tomáš Benedikovič
Špecialisti OĽaNO na dopravu, exposlanec Ján Marosz a jeho poradca Jiří Kubáček budú mať na ministerstve na starosti aj železnice. Foto N – Tomáš Benedikovič

Nový štátny tajomník Marosz so svojím poradcom Kubáčkom pred voľbami hovorili o redukcii niektorých osobákov v prospech autobusov. Či tieto plány uvedú do praxe, bude závisieť aj od dôsledkov pandémie.

Jiří Kubáček, ktorý ako dopravný expert dlhodobo spolupracuje s OĽaNO, rád používa metafory. Slovenskú železnicu napríklad nedávno prirovnal k chorému človeku, ktorému hnijú údy.

„Vieme, že raz budeme musieť tie údy odrezať, vieme, že to bude bolieť. A čím dlhšie s tým otáľame, tým to bude bolieť viac,“ hovoril v októbri pre Denník N.

Naznačoval, že štát si už nemôže dovoliť dotovať osobné vlaky všade tam, kam vedú koľajnice. Tam, kde sa to oplatí, majú jazdiť vlaky, tam, kde sa to neoplatí, autobusy.

Popri tom Kubáček hovoril aj o tom, ako štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaťažili takzvané vlaky zadarmo pre študentov a dôchodcov, ktoré po prehratých prezidentských voľbách 2014 zaviedol expremiér Robert Fico.

„ZSSK bola už pred zavedením tejto bezplatnej dopravy kravou, ktorej trčali rebrá

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie