Denník N

Google o polohe Slovákov: V reštauráciách a nákupných centrách sme menej o 82 percent, na pracoviskách o 38 percent

Spoločnosť Google zverejnila dáta o 131 krajinách, ktoré ukazujú, ako sa zmenilo správanie ľudí so zavedením preventívnych opatrení v súvislosti s koronavírusom. Dáta sú dostupné aj o Slovensku – ukazujú, ako sa zmenil pohyb ľudí v obchodoch, reštauráciách, v hromadnej doprave či na pracoviskách.

Z dostupných dát vyplýva, že najvýraznejšiu zmenu zaznamenali obchody s potravinami, drogérie a lekárne, kde Slováci trávili o 89 percent menej času. Nie je to prekvapenie, keďže k prepadu došlo 29. marca, teda v nedeľu, keď boli obchody zatvorené. V bežné dni je prepad nižší, okolo 30 percent.

Takzvaný „trend mobility“ sa výrazne zmenil aj v kategórii „maloobchod a rekreácia“, do ktorého Google zaradil reštaurácie, kaviarne, nákupné centrá, múzeá, knižnice či kiná. Po zavedení obmedzení klesli počas víkendov až o 82 percent.

Na zastávkach MHD a vlakových staniciach došlo k poklesu o 61 percent, na pracoviskách o 38 percent.

Naopak, trend mobility v mieste bydliska ukazuje nárast o 10 percent.

Google sprístupnil dáta aj pre každý slovenský kraj, pozri grafy nižšie v texte.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Google

Koronavírus

    Slovensko

    Teraz najčítanejšie