Denník N

MediaBrífing: Ktorým médiám ľudia veria v dobe koronavírusu (prieskum)

Dobrý deň! MediaBrífing je piatkový newsletter o internete a žurnalistike. Tento týždeň sa v ňom dočítate:

  • Ktorým zdrojom informácií veria Slováci.
  • Ako kríza postihla slovenské médiá.
  • Penta sa zbavila kritických novinárov v Trende.
  • Fínsko informuje občanov o koronavíruse aj s pomocou influencerov.
Foto – TV Markíza

V čase koronakrízy veria Slováci najmä tradičným médiám a svojim blízkym. Tomu, čo odznelo v televízii, dôverujú takmer dvakrát viac ako informáciám zo sociálnych sietí a internetových diskusných fór. Vyplynulo to z prieskumu agentúry Focus pre Denník N.

Informáciám z televíznych správ a debát dôveruje viac ako 84 percent opýtaných. Na druhom mieste sa so 76-percentnou dôverou umiestnili rádiá.

Ďalším dôveryhodným zdrojom informácií sú rozhovory s rodinou, priateľmi a známymi, ktorým verí až 72 percent respondentov. Štvrté skončili články v novinách – či už v tlačenej alebo online forme – skôr alebo úplne im verí viac ako 70 percent respondentov.

Naopak, Slováci sa úplne nespoliehajú na informácie z diskusných fór, sociálnych sietí a blogov.

Študenti sociálnym sieťam neveria

Takmer 25 percent respondentov povedalo, že televízii úplne veria, žiaden iný zdroj informácií nemá takú veľkú dôveru – dokonca aj rozhovorom s blízkymi úplne verí len 15 percent opýtaných. Dobrý výsledok TV môže byť aj odrazom zmien vo vysielaní slovenských staníc, ktoré ku kríze pristúpili zodpovedne a špeciálne sa jej venujú.

Z prieskumu tiež vyplynulo, že 10 percent študentov o sebe tvrdí, že televíziu nesleduje. No tí, ktorí ju sledujú, jej aj vysoko dôverujú.

Študenti sú tiež skupina obyvateľstva, ktorá najmenej dôveruje

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Koronavírus

  • v sobotu na Slovensku pribudlo 8 prípadov nákazy, v piatok 23
  • USA hlásia rekordný nárast nakazených tretíkrát za štyri dni
  • Trump sa vôbec prvýkrát objavil na verejnosti s rúškom
  • Chorvátsko po ďalšom rekordnom náraste sprísňuje opatrenia

Médiá

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie