Denník N

Tatra banka dala na boj s koronavírusom 500 000 eur a priniesla viacero opatrení, aby pomohla klientom

Už viac ako mesiac funguje Slovensko v špeciálnom režime. Tatra banka zareagovala na situáciu okamžite finančnou pomocou pol milióna eur zo zdrojov Nadácie Tatra banky a pomáha klientom ďalej.

Živnostníci a firmy, ktorí museli za účelom ochrany zdravia celej spoločnosti zatvoriť svoje prevádzky, sú jednými z najviac ohrozených. Tatra banka sa preto rozhodla podať im pomocnú ruku a odpúšťa viacero poplatkov.

„Uvedomujeme si výnimočnú situáciu súvisiacu s opatreniami proti šíreniu vírusového ochorenia COVID 19 a jej dopady na podnikateľský sektor v našej krajine. Pozastavením účinnosti zmien niektorých poplatkov a ďalšími opatreniami chceme našim klientom pomôcť ľahšie zvládnuť túto bezprecedentnú situáciu a zmierniť jej následky,“ povedal Marcel Kaščák, člen predstavenstva Tatra banky zodpovedný za korporátne bankovníctvo.

Tatra banka vníma s pochopením situáciu, v ktorej sa klienti nachádzajú a preto prijala rozhodnutie neúčtovať administratívny poplatok za spracovanie transakcii (mesačný fixný poplatok za POS)  všetkým klientom až do odvolania. Na uplatnenie tohto mimoriadneho opatrenia nie je potrebné nič preukazovať, poplatok bude odpustený automaticky.

Vzhľadom na mimoriadne opatrenia, ktoré boli prijaté v snahe zabrániť šíreniu koronavírusu, museli mnohí podnikatelia dočasne zatvoriť svoje prevádzky alebo požiadať o odklad splátok. Aj mnohí zamestnanci sa dostali do finančných ťažkostí. Vďaka dohode bánk s vládou môžu podnikatelia aj klienti/fyzické osoby požiadať od 9. apríla o odklad splátok bez toho, aby mali negatívny vplyv na ich hodnotenie v budúcnosti. Taktiež zrušila účtovanie poplatkov za upomienky, ak sa klient dostane v tomto období do omeškania so splácaním úverov.

Tatra banka sa okrem poplatkov a finančného zdravia zamerala aj na podporu zdravotného stavu svojich klientov. Preto sprístupnila pre svojich klientov s akoukoľvek platobnou kartou jedinečnú službu My Doctor. Vďaka nej môžu klienti konzultovať bezplatne svoj zdravotný stav s lekármi na telefóne, využiť online diagnostiku symptómov alebo kontaktovať psychológov a koučov, ktorí v tomto období vedia byť nesmierne nápomocní.

Banka však s mimoriadnymi opatreniami nekončí. Všetky aktuálne informácie o zmenách a pomoci nájdete na jednom mieste TU.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie