Denník N

Aj firmy podávajú pomocnú ruku obyvateľom. Počas karantény musíme držať spolu a správať sa zodpovedne

Nečakaná situácia v súvislosti s pandémiou koronavírusu ovplyvnila celý svet. Slovensko nie je výnimkou. Prežívame obdobie plné neistoty a nejasných prognóz a väčšina z nás je nútená ostať doma. Z domova pracujeme, študujeme, kontaktujeme sa s rodinou a priateľmi, pozeráme obľúbené filmy a seriály či športujeme. Pomoc v tejto kritickej dobe prichádza z viacerých strán. Príkladom je aj najväčší mobilný operátor Orange. Ľudí povzbudzuje k tomu, že spolu a zodpovedne túto situáciu zvládneme. Pre svojich zákazníkov pripravil mnoho opatrení a bezplatných benefitov, ktoré im pomáhajú a výrazne uľahčujú čas strávený doma.

Podpora pre študentov a rodičov na home office

Za kľúčové považuje zabezpečiť pre ľudí prístup ku komunikačným možnostiam tak, aby zostali v spojení so svojimi blízkymi, aby mohli pracovať, alebo sa učiť z domu.

Pre rodiny, ktoré nemajú doma pevný internet a trápi ich problém s nedostatočným pripojením, Orange dáva 10 GB dát zadarmo. Získate ich veľmi jednoducho, stačí zaslať SMS v tvare DATA na číslo 317. V tomto prípade však treba zodpovedne zhodnotiť, či tento benefit skutočne potrebujete, nakoľko služba je určená pre tých, ktorí pracujú alebo študujú z domu.

V spojení s najbližšími aj v čase krízy

V časoch domácej karantény je kontakt s blízkymi na nezaplatenie. Presne takéto situácie uľahčuje neobmedzená ponuka SMS a MMS správ a tiež Nonstop dátový balík Čet, vďaka ktorému môžete využívať obľúbené služby ako Whatsapp, Messenger, Skype alebo Viber bez toho, aby ste míňali svoje vlastné predplatené dáta. Pre aktiváciu tohto benefitu nemusíte nikam chodiť, stačí ak pošlete SMS v tvare CET na číslo 716. V prípade, že chcete využívať neobmedzené SMS/MMS, aktivujete ich správou v tvare SMS na čísle 316.

Zodpovedné a bezpečné využívanie internetu

Kvôli zatvoreným školám sa veľká časť bežných aktivít detí presunula do online prostredia. Rodičia im prirodzene viac dovoľujú používať internet, byť na počítači, mobile či tablete. Orange sa už dlhodobo angažuje v téme naučiť deti zodpovedne a bezpečne využívať technológie. Práve v tejto situácii môže svoje cenné rady odovzdať širokej verejnosti, rodičom aj pedagógom. Užitočné rady a informácie zamerané na ochranu detí a mládeže pred nástrahami online sveta, edukatívne videá, testy a rôzne aktivity ponúka program www.detinanete.sk, ktorý Orange realizuje v spolupráci s detskou psychologičkou Máriou Tóthovou Šimčákovou.

Nezabúda ani na športových fanúšikov

Napriek tomu, že tento čas je chudobný na nové športové zážitky, Orange svojim zákazníkom umožňuje aj naďalej sledovať zaujímavé podujatia. Upravil programovú ponuku stanice Orange Sport, vďaka tomu si športoví nadšenci môžu vychutnať nielen v minulosti odohrané futbalové zápasy Ligy majstrov UEFA, ale operátor doplnil aj nové typy zaujímavých programov. Pre tých, ktorí chcú zostať fit aj v tomto období, má v ponuke pravidelné domáce cvičenie s  majsterkou sveta v aerobiku Veronikou Šindelářovou. Súboj najlepších futbalistov planéty si pravidelne v premiére každý utorok a v repríze v stredu môžete pozrieť v 30-dielnom dokumente National Icons.

Orange pre svojich zákazníkov priniesol v tomto čase aj absolútnu novinku – televízny prenos e-športových zápasov, či už v rámci tzv. zodpovednej ligy (Y-Games @Home) alebo súboje fortunaligových futbalistov eFortuna liga Challenge.

Pomoc aj pre tých najzraniteľnejších

Mimoriadnu situáciu súvisiacu so šírením koronavírusu môžu pomôcť zmierniť mimovládne organizácie či  zdravotnícke zariadenia. Nadácia Orange, ktorá už v polovici marca pozastavila plánované grantové programy, v tejto súvislosti zriadila Fond pomoci. Fungoval  formou otvorenej grantovej výzvy. Jeho cieľom je podporiť organizácie, ktoré pomáhajú v časoch epidémie koronavírusu a zmierňovať dôsledky mimoriadnej situácie. Nadácia Orange na tento účel vyčlenila v prvej fáze sumu 100 000 eur pre takmer 180 000 klientov zariadení poskytujúcich sociálne služby, seniorom, ľuďom so zdravotným znevýhodnením, bez domova, ohrozeným komunitám, osamelým i rodinám v núdzi.

V rámci vývoja situácie následne Nadácia navýšila Fond o ďalších 100 000 eur a otvorila 2. fázu s cieľom prispieť primárne k zabezpečeniu procesu adaptácie mimovládnych organizácií na aktuálnu mimoriadnu situáciu. Žiadosti o podporu sú prijímané priebežne a vyhodnocované tak, aby sa zabezpečila plynulosť distribúcie pomoci.

Pomocnú ruku podali aj zamestnanci Orangeu

Iniciatívu Nadácia podporila aj zriadením Zamestnaneckého fondu pomoci, ktorý bol určený zamestnancom Orangeu ako ďalší nástroj na podporu zmiernenia neľahkej situácie. Celkovou sumou 8 712 eur podporila žiadosti zamerané na ochranu ľudí, prevenciu voči riziku nákazy, zamedzeniu jej ďalšieho šírenia a eliminácie dôsledkov ohrozujúcich sociálne a ekonomické istoty ľudí. Spoločne tak zamestnanci pomohli ďalším takmer 6 000 jednotlivcom. Podrobnejšie informácie sú dostupné na www.nadaciaorange.sk.

Spolu a zodpovedne na jednom mieste

Benefity pre zákazníkov, ktoré im umožnia zostať v spojení s blízkymi, odporúčania a tipy na zodpovednosť aj vo využívaní telekomunikačnej siete a všetky opatrenia a formy pomoci Orangeu a Nadácie Orange v súvislosti s aktuálnou situáciou nájdete na www.orange.sk/spoluazodpovedne.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie