Denník N

Tučný Mark Rufallo ako paranoidný schizofrenik? Tento seriál Američanom chutiť nebude

Mark Ruffalo stvárnil identické dvojčatá Thomasa a Dominicka. Foto – Atsushi Nishijima/HBO
Mark Ruffalo stvárnil identické dvojčatá Thomasa a Dominicka. Foto – Atsushi Nishijima/HBO

Nevtieravá miniséria Bludné kruhy môže útočiť na televízne ceny Emmy, má na to všetky predpoklady.

Komerčná stanica HBO už v roku 2018 oznámila, že pracuje na šesťdielnej minisérii, ktorá vznikne podľa predlohy rovnomenného románu spred dvadsiatich rokov.

Amerického projektu sa ako výkonný producent a hlavný protagonista ujal hollywoodsky herec Mark Ruffalo. Ten je v poslednom období známy skôr ako marvelovský superhrdina a súčasť Avengerov – filmovej značky sprevádzanej rekordmi v návštevnosti.

52-ročný Američan s 30-miliónovým majetkom nemusí nikomu nič dokazovať. Napriek tomu kývol na menej okázalú a fyzicky náročnejšiu filmárčinu, ktorá je výzvou aj pre herca trikrát nominovaného na Oscara a jednu z najznámejších tvárí poslednej dekády, a to nielen vďaka komiksovej postave Hulka.

Ruffalo musel najskôr schudnúť desať kíl kvôli postave Dominicka, aby následne opäť pribral a mohol stvárniť jeho identické dvojča, paranoidného schizofrenika Thomasa.

Akousi protiváhou účasti slávneho herca v ambicióznom seriáli je nenápadný scenárista a režisér Derek Cianfrance. Jeho vzťahová dráma Blue Valentine v roku 2010 takmer vyhrala Veľkú cenu poroty na festivale Sundance a mnohí fanúšikovia nezávislej produkcie si ju pamätajú dodnes.

Filmová reč, ktorú Cianfrance používa v spomínanej „indie” snímke, do istej miery vysvetľuje niektoré prvky v novinke Bludné kruhy, ktorá kráča v jej stopách.

https://www.youtube.com/watch?v=_Tk5O7pJFM8

Sága plná mizérie

Sú to jednovaječné dvojčatá; narodili sa šesť minút po sebe, ale každé v inom roku. Jedno na konci roka 1949, druhé v januári 1950. Lenže priepasť medzi súrodencami je hlbšia.

Dospievanie v dysfunkčnej rodine s agresívnym nevlastným otcom Rayom a bezbrannou matkou v Thomasovi prehlbuje traumatické zážitky a deformuje jeho krehkú povahu a náchylnosť na ťažké duševné ochorenie. Jeho dôsledky vidíme priamo v úvodnej scéne minisérie, ktorá sa odohráva v mestskej knižnici.

Thomas sa v nej už ako zrelý štyridsiatnik modlí k Bohu a žiada ho, aby prijal obeť, ktorú sa mu chystá priniesť – pred zrakmi návštevníkov si odreže

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Seriály

Kultúra

Teraz najčítanejšie