Denník N

RTVS v čase korony: Namiesto snahy o kvalitné správy sa vedenie redakcie háda a navzájom osočuje

Relácia Fakty a impulzy. Foto - RTVS
Relácia Fakty a impulzy. Foto – RTVS

Verejnoprávnu televíziu cez pandémiu zatienila Markíza. Vedenie správ si miesto analýzy, kde sa stala chyba, posiela urážlivé odkazy, ktoré kolujú po celej redakcii.

Utorok 21. apríla bol jedným z vrcholov pandémie na Slovensku. V krajine bolo práve 946 aktívnych prípadov nakazenia koronavírusom (ďalšie takmer tri stovky ľudí sa už vyliečili). V ďalších dňoch sa číslo ešte mierne zvýšilo, ale odvtedy počet aktívnych prípadov neustále klesá.

Svojím spôsobom to bol aj vrchol pandémie vo svete slovenských televízií. Súkromná televízia Markíza nasadila v hlavnom večernom vysielacom čase po pol deviatej výpravný blok s názvom Koronavírus na Slovensku: Ako ďalej, ktorý obsahoval veľkú debatu s politikmi a odborníkmi, dokument a prieskum Focusu o vládnych opatreniach.

Program si pozrelo takmer pol milióna ľudí a podľa mesačníka Stratégie Markíze priniesol v komerčnej cieľovej skupine divákov, ktorí majú 12 až 54 rokov, trhový podiel 23 percent. Verejnoprávna RTVS vysielala na Jednotke v tom istom čase druhé vydanie relácie Fakty a impulzy, ktorá mala podobne ako mimoriadne relácie na Markíze informovať o koronakríze. Mala však menej atraktívne obsadenie a podľa Stratégií relácia dosiahla trhový podiel 3,4 percenta, teda zlomok výkonu Markízy.

Tento utorkový večer výstižne zachytáva, ako boli televízie počas pandémie schopné

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

RTVS za Rezníka

Slovensko

Teraz najčítanejšie