RTVS v čase korony: Namiesto snahy o kvalitné správy sa vedenie redakcie háda a navzájom osočuje
Verejnoprávnu televíziu cez pandémiu zatienila Markíza. Vedenie správ si miesto analýzy, kde sa stala chyba, posiela urážlivé odkazy, ktoré kolujú po celej redakcii.
Utorok 21. apríla bol jedným z vrcholov pandémie na Slovensku. V krajine bolo práve 946 aktívnych prípadov nakazenia koronavírusom (ďalšie takmer tri stovky ľudí sa už vyliečili). V ďalších dňoch sa číslo ešte mierne zvýšilo, ale odvtedy počet aktívnych prípadov neustále klesá.
Svojím spôsobom to bol aj vrchol pandémie vo svete slovenských televízií. Súkromná televízia Markíza nasadila v hlavnom večernom vysielacom čase po pol deviatej výpravný blok s názvom Koronavírus na Slovensku: Ako ďalej, ktorý obsahoval veľkú debatu s politikmi a odborníkmi, dokument a prieskum Focusu o vládnych opatreniach.
Program si pozrelo takmer pol milióna ľudí a podľa mesačníka Stratégie Markíze priniesol v komerčnej cieľovej skupine divákov, ktorí majú 12 až 54 rokov, trhový podiel 23 percent. Verejnoprávna RTVS vysielala na Jednotke v tom istom čase druhé vydanie relácie Fakty a impulzy, ktorá mala podobne ako mimoriadne relácie na Markíze informovať o koronakríze. Mala však menej atraktívne obsadenie a podľa Stratégií relácia dosiahla trhový podiel 3,4 percenta, teda zlomok výkonu Markízy.
Tento utorkový večer výstižne zachytáva, ako boli televízie počas pandémie schopné