Balíkov bolo toľko ako na Vianoce, pomohli nám taxikári, rozpráva šéf kuriérskej firmy DPD o koronakríze
Peter Pavuk dobre rozumie, čím prechádzali v koronakríze kuriérske firmy. Riadi DPD na Slovensku, ktorá pre koronu prešla zmenami zo dňa na deň. Nárast dopytu totiž prišiel rýchlo a nedalo sa naň dopredu nachystať, ako sa to bežne deje na Vianoce. Aj preto s nárastom dopytu pomáhali kuriérom taxikári, no vlna záujmu o dodávky z e-shopov nutne priniesla aj rast nákladov a nové investície. Úspešnosť kuriérov v doručovaní však vzrástla.
„Produktivita kuriérov išla rapídne nahor, ale napríklad sme nepredpokladali, že v Bratislave, priamo v meste, budeme doručovať výrazne menej balíkov. Zato do satelitov pri Bratislave, ktoré obsluhovala bežne jedna trasa, museli ísť aj traja kuriéri a boli plne naložení,“ opisuje dianie Pavuk. V rozhovore vysvetľuje aj:
- prečo sa už taxikári vrátili k svojmu povolaniu, ale segment kuriérov sa už do stavu spred koronakrízy nevráti;
- či je budúcnosť doručovania v dronoch;
- prečo si myslí, že nonstop práca z domu nie je ideálne riešenie ani tam, kde sa to dá;
- čo si myslí o Slovenskej pošte.
Čo sa stalo vo firme, keď v polovici marca zatvorili obchody a školy?
Firma zo dňa na deň musela prejsť zásadnou zmenou. Zatvorenie obchodných prevádzok spôsobilo presun dodávok akéhokoľvek spotrebného materiálu z obchodov na kuriérske spoločnosti.
Ako dlho trvalo, kým sa to stalo?
Možno prvý týždeň to bolo viac o zavretých školách. Vtedy sme museli aj my riešiť, ako budeme mať k dispozícii zamestnancov, keďže oni majú tiež svoje osobné životy.
U vás väčšina personálu nemôže robiť z domu?
V sklade z domu neurobíte nič a to isté platí pre kuriérov. Ale