Denník N

Šéf taxi Bolt: Ľudia sa ku kolobežkám správajú ako malé deti k novej hračke, aj inteligentní jazdia proti pravidlám

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Počas koronakrízy patrili taxikári medzi najviac postihnutých pracujúcich – z bezpečnostných dôvodov slovenská vláda zakázala prepravu osôb a väčšina taxikárov tak ostala zo dňa na deň bez príjmov. Regionálny manažér spoločnosti Bolt pre strednú Európu Roman Sysel hovorí, že koronakríza ich nechala bezbranných a vodičom sa snažili pomôcť zavedením nových služieb – rozvozom jedla a nákupov.

V rozhovore hovorí aj o tom:

  • či sú pripravení na možnú druhú vlnu koronavírusu,
  • ako utlmený spoločenský život znížil dopyt po taxíkoch,
  • čo odporúčajú vodičom v komunikácii s cestujúcimi,
  • či musia mať používatelia elektrokolobežiek vodičský preukaz,
  • ako sa bude upravovať rýchlosť kolobežiek.

Nosíte pri jazde taxíkom rúško?

Keď je to nariadené vládou, tak áno, v Česku ich teraz nosíme. Pred koronou mi to nikdy nenapadlo.

Myslíte si, že vám to ostane, keď prekonáme pandémiu? Budete ho aj naďalej nosiť z bezpečnostných dôvodov?

Ja osobne nie, až taký strach z vírusu nemám. Myslím, že nie som práve riziková skupina, pred pol rokom som sa začal otužovať a je to úplný zázrak. Cítim sa zdravý, za posledné obdobie som nemal ani virózu či prechladnutie.

Máte už približný odhad, o koľko financií prišla spoločnosť Bolt počas koronakrízy?

O veľa, no neviem to zatiaľ vyčísliť v eurách.

Rozprávame sa o desaťtisícoch či státisícoch eur?

V rámci celej spoločnosti Bolt sú to určite milióny eur, v regióne Česka a Slovenska sa rozprávame o státisícoch eur.

Ako ste pomáhali svojim vodičom, aby prežili koronakrízu? 

Nie sú to naši vodiči, ale partnerskí vodiči. Snažili sme sa im pomôcť, ako sa len dalo – keby sme im mali nahradiť straty, ktoré vznikli v dôsledku toho, že slovenská vláda zakázala prevážanie osôb v taxíkoch, tak by sme skrachovali. To nedokážeme nahradiť. Slovensko bolo jediná krajina v regióne strednej Európy, kde vládol absolútny zákaz prepravy osôb v taxíkoch, hoci iné krajiny boli na tom v počte nakazených horšie.

Snažili sme sa preto prísť s inými produktmi, ktoré by im prácu poskytli. Zároveň sme vodičov upozorňovali na programy štátnej podpory, aby vedeli, že niečo také existuje, a nejakú pomoc dostali. Budeme sa im takto snažiť pomáhať aj naďalej, ale inak nás táto situácia nechala bezbrannými.

Čiže finančne ste svojim partnerským vodičom pomôcť nemohli?

To sa nedalo urobiť. Sme platforma, ktorá združuje dopyt a ponuku. Obe strany sú naši zákazníci, vodiči nie sú naši zamestnanci. Vodiči, ktorí využívajú našu aplikáciu, nám platia 20 percent z príjmov z aplikácie, z toho im však časť vraciame späť. Reálne je teda ten poplatok 10 – 12 percent, z ktorého potom platíme všetko vrátane vývoja aplikácie a jej zlepšovania, reklamy, zamestnancov, platov, nájmov kancelárií.

Keby ste mali porovnať Česko a Slovensko, ktorý štát pomohol taxislužbám viac?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Doprava v Bratislave

Koronavírus

    Rozhovory

    Slovensko

    Teraz najčítanejšie