Pilot dostal nesprávne pokyny a došlo mu palivo, ukázalo vyšetrovanie pádu stíhačky

Jeden z pilotov, ktorý mal podiel na minuloročnej nehode migu, odišiel do civilu. Podľa vyšetrovateľov pochybili aj vojaci zodpovední za monitorovanie počasia.
Deväť mesiacov po páde stíhačky MiG-29 zverejnilo ministerstvo obrany závery vyšetrovania. Stroj ruskej výroby sa koncom septembra 2019 zrútil aj s ostrou muníciou do neobývanej oblasti pri Nitre.
Pilot sa katapultoval a utrpel ľahšie zranenia. Lietadlo na zemi spôsobilo len minimálne škody.
Minister Jaroslav Naď (OĽaNO) s veliteľmi armády v pondelok informovali o príčinách tejto nehody. Stíhačka sa podľa vyšetrovateľov zrútila, pretože nemala dostatok paliva.
„Tých faktorov bolo pri nehode viacero, išlo o reťazec pochybení,“ oznámil Naď. Zlé počasie, zlé vyhodnotenie situácie zo strany pilotovho veliteľa a nepresne ukazujúce meteorologické prístroje.
Minister vylúčil, že by jednou z príčin pádu bola porucha lietadla. Slovenské migy sú síce dlhodobo poruchové, v tomto prípade však ich prístroje nezlyhali.
Jeden z pilotov skončil
Pilot havarovanej stíhačky, 39-ročný Ján Kurtík, sa zotavil a ďalej slúži v armáde. Jeho veliteľ, ktorý s ním letel vo dvojici, pár týždňov po nehode na vlastnú žiadosť odišiel do civilu.
Podľa informácií Denníka N išlo o podplukovníka Mariána Bukovského, ktorý pôsobil ako zástupca veliteľa stíhacej letky. Ministerstvo obrany jeho meno oficiálne nepotvrdilo, na tlačovej konferencii ho označovalo len skratkou „SK-01“.
Armáda pri nehode prišla o jednu zo svojich dvanástich stíhačiek. Škodu na lietadle a munícii ministerstvo odhadlo na 38 miliónov eur.

Večerná dráma
V sobotu 28. septembra 2019 sa nad letiskom Sliač odohrávala dráma. O ôsmej hodine večer bol vyhlásený cvičný poplach. Dvojica pilotov mala na stíhačkách vyzbrojených ostrými raketami vzlietnuť proti