Denník N

Električka popred divadlo. Áno či nie?

Nové električky ForCity merajú do dĺžky 32 metrov a vážia 47 ton. Foto N – Tomáš Benedikovič
Nové električky ForCity merajú do dĺžky 32 metrov a vážia 47 ton. Foto N – Tomáš Benedikovič

Obe strany sporu by sa mali vyvarovať zavádzajúcich argumentov a osobných útokov a diskutovať vecne a otvorene, aby výsledné riešenie prinieslo verejnosti čo najväčší osoh.

Autor je predsedom občianskeho združenia Lepšia doprava

V ostatnom čase naberá na obrátkach spor ohľadne trasovania električky v Bratislave po Pribinovej ulici popred SND. Výrazne väčšiu aktivitu zatiaľ vykazujú odporcovia projektu. V polemike sa strieľa čoraz ťažšou muníciou a často sa používajú aj nepravdivé argumenty. Skúsme zosumarizovať, o čo ide.

Územie ohraničené Dunajom a ulicami Dostojevského rad, Mlynské nivy a Košická zažíva búrlivý rozvoj. Len prosté vymenovanie všetkých developerských aktivít v tejto oblasti by zabralo niekoľko riadkov. Ide o obrovské výmery bytových, kancelárskych i obchodných priestorov.

Bývať či pracovať tu bude veľké množstvo ľudí, ktorí sa sem budú musieť nejako dopraviť. A to bude kameň úrazu. Územie totiž nie je napojené na koľajovú dopravu a hrozia v ňom veľké zápchy.

Uvedomili si to už aj developeri, ktorí sa doteraz vždy starali výhradne o prístup autami a MHD skôr potierali. Stačí si pripomenúť zmluvu, ktorou sa primátor Milan Ftáčnik škandalózne zaviazal, že hlavné mesto nepresunie zastávku Malá scéna pred Umeleckú besedu bez súhlasu spoločnosti Eurovea, a.s., ktorá v stavebnom konaní namietala, že sa vybudovaním uvedenej zastávky zhorší vjazd automobilov do obchodného centra.

O pár rokov neskôr spoločnosť J&T Real Estate, ktorá stavia projekt Eurovea 2, navrhla vybudovať cez Pribinovu a Košickú ulicu električkovú trať, ktorú bola ochotná aj spolufinancovať, a ešte pred ňou navrhla spoločnosť HB Reavis lanovku z Petržalky.

Čo došlo developerom

Prečo taký zásadný obrat? Oficiálne to nikto nikdy nepovedal, ale aj vrabce na streche si čvirikajú, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Doprava v Bratislave

Komentáre

Teraz najčítanejšie