Bazény a klímy? Ružová budúcnosť vďaka globálnemu otepľovaniu
Počet horúcich letných dní na celom Slovensku za ostatných 40 rokov rastie. Teplotné rekordy sa prepisujú z roka na rok. O to častejšie riešime jednoduchú otázku: ako sa ochladiť? Odpoveď na ňu je zároveň aj podnikateľská príležitosť.
Denník N sa zhováral s ľuďmi, ktorí desiatky rokov pôsobia v oblasti montáže bazénov a klimatizácií. Ich firmám sa, podľa ich vlastných slov, darí ako nikdy predtým.
Zaujímalo nás, ako sa pozerajú na svoj úspech z pohľadu klimatickej zmeny.
Na stretnutie s majiteľom bratislavskej firmy, ktorá montuje klimatizácie, sa presúvam električkou – našťastie, klimatizovanou.
Aplikácia v telefóne hlási 28 stupňov Celzia. Na Vajnorskej ulici, kde vystupujem, je vďaka všade prítomnému asfaltu a absencii zelene pocitová teplota ešte vyššia.
Podnikateľ s klimatizáciami: Telefón zvoní každú chvíľu
V malej kancelárii, opäť klimatizovanej, ma víta Maroš Hovorka. Jeho firma Airconfuji na budúci rok oslávi tridsiate výročie. „Bohužiaľ, každú chvíľu mi zvoní telefón,” ospravedlňuje sa, keď spúšťam nahrávanie.
„Skôr, než som sa pustil vo veľkom do klimatizácií, robil som v distribúcii s knihami,“ spomína na svoje podnikateľské začiatky po revolúcii.
Ako mnoho iných podnikavcov, aj on sa na začiatku deväťdesiatych rokov pustil do viacerých nápadov, kým zistil, čo ho baví a najmä, čo ho uživí. Klimatizácia bola v tom čase drahou vymoženosťou zo Západu a dovoliť si ju mohli najmä firmy a bohatí jednotlivci. „Bola to diera na trhu,” pochvaľuje si.