Denník N

Keď budeš dobrý, dostaneš inzerciu

Foto – TASR
Foto – TASR

Kto chápe médiá ako prostitútky, protežuje tie najväčšie.

Denník SME určite patrí do päťky najvplyvnejších slovenských tlačených denníkov. Jeho web (sme.sk) je na tom medzi slovenskými webovými stránkami podobne, pričom medzi spravodajskými webmi je stále najväčší.

Preto ak štát robí kampaň, v ktorej chce ľuďom vysvetliť, načo je web Slovensko.sk a ako im môže pomôcť, len ťažko si predstaviť, že denník SME a jeho web obíde. V prípade komunikačnej kampane pre Operačný program Informačná spoločnosť to štát prikrytý súkromnou mediálnou agentúrou urobil.

Zdalo sa mu rozumné inzerovať aj v Novom čase, aj v Plus jeden deň, aj v Pravde, ale SME sa nevošlo. Čas.sk, Topky.sk, Zoznam.sk aj Pravda.sk sa zdali štátu vhodné, ale sme.sk nie. Aj pozornejší laik, ktorý si preletí čísla predajov novín a návštevnosti webov, by si všimol, že štát SME a sme.sk zrejme ignoruje zámerne.

Rovnica je jednoduchá. Kto je v spore s vládou, ten je v spore aj so štátom a štát sa radšej bude správať iracionálne, ako by dal zarobiť aj neobľúbenému médiu.

Alebo naopak. Do reklamy na infoeurofondy v televízii TA3 štát investoval takmer toľko peňazí ako do televízií okolo Joj, hoci tie majú naozajstný dosah na diváka, kým TA3 je na televíznom trhu niečo ako Slovan Bratislava vo futbalovej Európe. Slovenskej televízii (RTVS), ktorá má aj solídnu sledovanosť, aj pochopenie pre verejné záujmy, sa ušla len polovica toho, čo TA3.

Ani v tomto prípade nie je skutočné vysvetlenie takéhoto pomeru zložité alebo prekvapivé. TA3 sa tvári ako spravodajská televízia, ale známa je najmä tým, že si zámerne pletie reklamný a spravodajský obsah. A veľmi rada robí politiku.

Aktuálne napríklad protežuje stranu SNS, ktorá ak by sa dostala do parlamentu, umožnila by Smeru aj ďalšie roky rozdávať štátne peniaze podľa vlastných potrieb a sympatií.

Teraz najčítanejšie