Denník N

Deti zaujíma rozdiel medzi úverom a úrokom, nie neprízvučné slabiky

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Keď sa raz naozaj začne reforma školského systému, bolo by dobré vypočuť si aj názor detí.

Autorka je spisovateľka

Niekoľko prázdninových dní som načúvala debatám troch chlapcov vo veku desať, dvanásť a trinásť rokov. Celé dni mleli a mleli o všetkom možnom, o serveroch, nastaveniach firewallu, parametroch mikrofónov. O tom, ako uvariť chilli con carne, o využití plazmových reaktorov a o lobotómii. V jednej chvíli sa posťažovali, že sa v škole učia samé hlúposti, ktoré nikdy v živote na nič nevyužijú. „A čo by ste sa teda mali v škole učiť?“ pýtam sa.

Zhodnú sa, že minimálne polovica matematiky na druhom stupni je zbytočná a mali by sa radšej učiť ekonomiku. Napríklad o kryptomenách – ako sa ťažia bitcoiny, akú majú hodnotu voči euru. Ako investovať akcie, lebo ľudia vyberajú peniaze skôr, ako sa im investícia vráti. Ako platiť dane, lebo tomu sa nevyhnú.

Na náboženstve by sa mali učiť aj o 

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školstvo

Komentáre

Teraz najčítanejšie