Učí deti na špeciálnej škole: Prekvapilo ma, ako dobre sú deti pripravené, nemajú problém ani s rúškami

Ján Pavľák vyštudoval špeciálnu pedagogiku a pedagogiku mentálne postihnutých, ale po vysokej škole odišiel za prácou do Nemecka. K návratu na Slovensko ho donútila koronakríza. „Situácia ohľadne koronavírusu ma postrčila, aby som sa konečne venoval tomu, čo ma baví – práci s deťmi.“
Od septembra učí na Špeciálnej základnej škole na Nevädzovej ulici v Bratislave a priznáva, že prvé dni v práci boli preňho náročné. „Pre učiteľov sú začiatky roka vždy náročné, no obzvlášť v tomto období pociťujú ešte väčší nátlak zo strany rodičov, ktorí sa boja o svoje deti a nepáči sa im, že ich nemôžu ani odprevadiť do budovy školy,“ hovorí špeciálny pedagóg Ján Pavľák.
Máte za sebou prvé dni školského roka. Aké boli?
Úprimne, poriadne chaotické. Keďže som nastúpil na novú školu, bol som takpovediac hodený do vody. Pre učiteľov sú začiatky roka vždy náročné, no obzvlášť v tomto období pociťujú ešte väčší nátlak zo strany rodičov, ktorí sa boja o svoje deti a nepáči sa im, že ich nemôžu ani odprevadiť do budovy školy.
Ministerstvo školstva vydalo pred začiatkom školského roka manuál opatrení pre školy a školské zariadenia, ktorý obsahuje nariadenia aj odporúčania pre obmedzenie šírenia koronavírusu. Platia pre deti, ktoré chodia do špeciálnej školy, rovnaké pravidlá?
Základné opatrenia zostávajú rovnaké. Deň začíname meraním teploty, na toaletách sú k dispozícii mydlá a jednorazové utierky, obmedzujeme pohyb cez prestávky a často vetráme. Rozdiely možno sledovať v kategórií C. Tieto deti nemusia nosiť rúška a niektoré, ktoré majú problémy s imunitou, naďalej využívajú dištančnú formu štúdia. Ostatné deti majú rúško nasadené aj počas vyučovania.
Ako prijali nové opatrenia? Nemali problém s nosením rúška?