Denník N

Ak viete zohnať pol milióna, môžete sa uchádzať o licenciu McDonald’s. V reštaurácii sa treba aj zaučiť

Tomasz Rogacz. Foto - McDonald’s Czech & McDonald’s Slovakia
Tomasz Rogacz. Foto – McDonald’s Czech & McDonald’s Slovakia

Keď sa na jar začínala koronakríza, v reštauráciách McDonald’s klesli tržby o 55 %. Tak ako ďalšie reštaurácie najprv museli niektoré zatvoriť, ale potom obsluhovali zákazníkov výdajom do áut a fungoval ešte rozvoz.

Odlišné distribučné kanály sa ukázali ako kľúčová konkurenčná výhoda a momentálne sú už tržby známeho reťazca medziročne vyššie. Situácia sa zvrtla tak, že reťazec namiesto prepúšťania najímal nových ľudí a korporácia nečerpala ani štátnu pomoc, hoci by sa na ňu kvalifikovala.

Výnimkou boli niektoré reštaurácie, ktoré fungujú cez licencie, a teda ich prevádzkujú franšízanti – majitelia týchto licencií – pod značkou McDonald’s.

Takýchto podnikateľov reťazec hľadá pre svoje reštaurácie aj teraz. Šéf McDonald’s pre Slovensko a Česko Tomasz Rogacz vysvetľuje, že takúto licenciu má šancu kúpiť si ten, kto vie zabezpečiť pol milióna eur a je ochotný aj dlho sa zaúčať v prevádzke reštaurácie. Rogacz v rozhovore odpovedá aj na otázky:

  • ako si poradili, keď sa v dvoch trnavských prevádzkach vyskytol koronavírus,
  • prečo začali reštaurácie s rozvozom jedla, keď predtým bol problém, že pridlhé čakanie zníži jeho kvalitu,
  • ako korona poznačí trh,
  • aká je budúcnosť reštaurácií a či sa v nej ráta s rozvozom jedla dronmi a
  • čo odpovedá tým, ktorým sa jedlo z reťazca vidí nezdravé.

Čo sa dialo vo firme na jar, keď museli všetky reštaurácie zatvoriť? 

Bolo to veľmi náročné obdobie. Museli sme zmeniť spôsob prevádzkovania vo všetkých 34 reštauráciách na Slovensku. Na niekoľko týždňov boli niektoré zatvorené úplne alebo fungovali v obmedzenom režime.

Najhoršie na tom boli

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Gastro a jedlo

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie