Denník N

Nikoho nevyrušovalo, že 52-tisíc detí sa nevzdeláva. Je to obrovské zlyhanie štátu, tvrdí Juraj Hipš

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Analytici ministerstva školstva odhadujú, že až 52-tisíc detí zostalo od zatvorenia škôl na jar do prázdnin bez akéhokoľvek kontaktu s učiteľom. Podľa politika Juraja Hipša, ktorý sa venuje školstvu, je to obrovské zlyhanie štátu. „Sú to deti, na ktoré sme zabudli,“ tvrdí Hipš, predseda strany Spolu.

Ministerstvo školstva sa podľa neho vôbec nepripravilo na druhú vlnu korony a učiteľom stále neponúkli pomoc, ako lepšie vyučovať na diaľku. Hipš chcel napríklad vyskúšať kurz Metodicko-pedagogického centra o online vzdelávaní. „Na jeden z nich som sa prihlásil a bol som tam sám. A to myslím doslovne, neprišiel ani lektor,“ opisuje.

V rozhovore sa dočítate aj:

  • prečo ministerstvo dlho nezverejnilo dáta,
  • ako minister Gröhling zvládol krízu v školstve,
  • ako by mali učitelia využiť september v škole,
  • čo hovorí Hipš na to, že strana Spolu má pod jedno percento.

Na Slovensku máme 52-tisíc deti, ktoré boli počas zatvorených škôl úplne bez zapojenia, teda polrok sa vôbec neučili. Čo toto číslo znamená?

Prvý odhad Inštitútu vzdelávacej politiky bol, že detí bez pripojenia na internet môže byť asi 30-tisíc. Už vtedy sme hovorili, že to môže byť veľký problém. Ukázalo sa, že to číslo je takmer dvojnásobné. Treba ešte dodať, že tieto čísla dodali ministerstvu samotné školy. Som skeptický, nakoľko sú tieto čísla reálne – myslím si, že realita je ešte o niečo horšia.

Prečo?

Je to bežný problém všetkých prieskumov. Človek sa snaží pri ich vyplňovaní vyzerať vždy o niečo lepšie, ako v skutočnosti je. Potvrdili mi to aj odborníci zo školstva. Riaditelia vám pri osobných rozhovoroch otvorene povedia

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školstvo

Slovensko

Teraz najčítanejšie