Denník N

Do práce sa chodí na 70 percent, no bratislavské cesty tak nevyzerajú. Aký osud čaká verejnú dopravu?

Bratislavčania presadli z MHD do áut.

Bratislavský dopravný podnik prežíva po finančnej stránke ťažké časy. Za prvých osem mesiacov minulého roka mal tržby 27,5 milióna eur. Tento rok 17,3 milióna. Pokles o 37 percent.

Otázka, ktorú by si mala položiť spoločnosť počas tejto koronakrízy, je aj budúcnosť verejnej dopravy. Problém sa netýka len hlavného mesta, no v tomto článku sa naň zameriame, lebo tam je problém najviac naliehavý.

Následky môžu pretrvávať aj dlho po kríze.

Ostaň doma!

Počas prvej vlny bol doma každý, kto mohol. Práca z domu sa zaviedla aj vo firmách, kde dovtedy bola neprípustná. Návštevnosť pracovísk podľa dát od Googlu na Slovensku klesla na prelome marca a apríla na 50 percent oproti referenčnému predkrízovému obdobiu. V Bratislavskom kraji, keďže sa v ňom oveľa viac koncentruje kancelárska práca, klesla dokonca na 37 percent.

Koľko chodíme do práce

Protiepidemické opatrenia a celoplošná karanténa viedli k želanej nízkej mobilite a celkom logicky aj k výraznému poklesu využívania verejnej dopravy.

Pred letnými prázdninami, keď už na Slovensku bolo – aspoň načas – po korone, sa chodilo do práce približne na 80 percent. V Bratislavskom kraji na 70. Teraz v septembri, po letných prázdninách, sú čísla podobné.

Dnes síce nevieme, ako dlho bude koronakríza trvať a ani ako bude vyzerať chodenie do práce po nej. Čo dnes s istotou vieme

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Koronavírus

    Slovensko

    Teraz najčítanejšie