Denník N

Ako svet prichádza o divadlá

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Aj Romeo sa bojí, či ho Júlia neinfikuje pri vášnivých bozkoch na javisku, a ak by to mal hrať v rúšku, radšej pôjde do potravín vykladať kompóty.

Autor je dramatik

Nevesty, futbalisti aj herci s napätím sledujú nekonečný seriál Máme zatvorené! S obľubou ho moderuje náš premiér. Keďže futbal som hral v živote raz, roztrhnúc si pri tom šľachu, a svadbu som mal pred vyše tridsiatimi rokmi, budem písať iba o divadelníkoch, ku ktorým patrím.

Prvá časť seriálu sa volá Ako svet prichádza o divadlá. O problémoch Cirque du Soleil či o zatvorení Metropolitnej opery vo Veľkom Jablku, spôsobených pandémiou, už vieme, i keď sme si nezvykli. Teraz nás čaká slovenské zatváranie slovenských divadiel, ktoré tak trochu pripomína ranu z milosti, lebo nám v ostatných týždňoch aj tak prudko ubúdali diváci, lebo mali strach. Nečudujem sa. Čítate noviny? Surfujete po webe? Pozeráte správy? Jasné, že zavýjate hrôzou. Kto už by chodil do divadelnej sály, keď sa klepe „jak blatník“?

Časť druhá, Ako divadlá prichádzajú o ilúzie, naznačí, že aj ctení a vážení diváci, ako ich radi oslovujeme, tiež o čosi prišli. Veľakrát o ilúzie o umelcoch, ale teraz aj o sebe – že divadlo potrebujú ako vzduch. Nuž, nepotrebujú. Zdravie nad kultúrou jednoznačne vyhráva. Aby bolo jasné, nevyčítam, konštatujem. Sám som počas septembra bol len dvakrát v galérii, a to iba preto, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Divadlo a tanec

Koronavírus

    Kultúra v karanténe

    Komentáre, Kultúra

    Teraz najčítanejšie