Kongresové centrum v Bratislave? Vrchol nevkusu

Kultúrne dedičstvo a umelecká tvorba budú vždy stáť hierarchicky nad potrebou kongresového centra v našom meste.
Autorka je rektorka Vysokej školy výtvarných umení
Hovoriť dnes o kongresovom centre v Bratislave, v čase, keď kultúra a kreatívny priemysel sú na pokraji svojej existencie, považujem za vrchol nevkusu a absenciu akejkoľvek empatie. Spôsob, akým sa uvažuje o architektonickom návrhu, považujem za extrémny problém.
Mám na to tri dôvody:
- Momentálne ministerstvo kultúry naliehavo rieši problém podpory ľuďom pracujúcim v oblasti kultúry, umenia a kreatívneho priemyslu. Celý kultúrny segment sa láme na márne kúsky. Infraštruktúra budovaná zdola v prostredí živého umenia a kultúry viac ako 30 rokov sa otriasa v základoch. Hudobné, divadelné a galerijné produkcie pre pandemické opatrenia nemôžu od marca vykonávať svoju činnosť. Tento segment pracovného trhu tvorí takmer 200-tisíc ľudí, ročný obrat je 1,5 miliardy eur, sú to ľudia, ktorí platia dane, hypotéky, lízingy, živia svoje rodiny. Dnes nemajú z čoho žiť a ak štát vynaloží 60 miliónov eur na výstavbu kongresového centra, príde o sociálny zmier. Už len to, že niekto v dnešnom čase medializuje podoby kongresového centra, považujem za vrchol nevkusu.
- Bratislava potrebuje kongresové centrum, aby sa tu mohla vykonávať „kongresová turistika“. Ale oveľa naliehavejšie potrebuje
Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.