Denník N

Vytvorili sme trend, bežecké oblečenie už je frajerina, hovorí organizátor bratislavského maratónu

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Peter Pukalovič spomína, ako v začiatkoch organizovania maratónu bežec nastúpil na záchod na Hviezdoslavovom námestí a vystúpil na Šafárikovom.


Športové podcasty nájdete na: AppleGoogleSpotifyPodbean – RSSYouTube

Keď sa začala valiť prvá vlna ochorení na covid-19, aprílový ČSOB Bratislava Marathon bol jedným z prvých veľkých podujatí, ktoré museli presunúť na september. Nekonal sa však ani v náhradnom termíne.

„Maratón bol celý vymyslený, pán hlavný hygienik (Ján Mikas, pozn. red.) bol nadšený, ako sme to vymysleli, potom však prišla vyššia moc, ktorá nám mení veci,“ hovorí Peter Pukalovič v podcaste Traja o športe. Pukalovič je spolumajiteľ spoločnosti BE COOL, ktorá organizuje aj bratislavský maratón.

„Pol roka sme sa rozprávali, či a ako robiť podujatia. Makali sme, no zabudlo sa, že treba aj pomáhať, súkromný sektor to všetko neutiahne sám, štát by mal pomôcť.“

Pukalovič hovorí, že okrem finančnej injekcie v úvode pandémie už nevideli žiadne peniaze od štátu.

V lete počas uvoľnenia opatrení zorganizovali niekoľko bežeckých podujatí. Tvrdí, že bežci na nich vzorne dodržiavali hygienické opatrenia.

„Zažili sme obrovský nával pozitívnej energie od ľudí. Vstup do koridora bol len s rúškom, z tisíc ľudí sme museli možno troch vyzvať, nech si ho nasadia,“ hovorí.

„Vybehli, dali si ho dole a po dobehnutí do cieľa si rúško opäť nasadili. (…) Rešpektovali, že fľaška môže byť len uzavretá a že nedostali žiadne jablko ani nič, cez čo by sa mohli prenášať baktérie.“

Vytvorili bežecký trend?

Pukalovič

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Behanie

Iné podcasty Denníka N

Športové podcasty Denníka N

Traja o športe

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie