Denník N

Chceme ukázať, že MMA bojovníci nie sú opice vypustené do klietky, hovorí promotér Oktagonu

Ondřej Novotný. Foto – Oktagon MMA
Ondřej Novotný. Foto – Oktagon MMA

V MMA dokážete zorganizovať turnaj s dvanástimi zápasmi, kde hlavným ťahákom večera je ženský súboj, hovorí.

Čech Ondřej Novotný a Slovák Pavol Neruda sú zakladateľmi československej MMA organizácie Oktagon, ktorá prináša pravidelné turnaje bojových športov.

Do povedomia širšej verejnosti sa dostala v roku 2016, a to vďaka reality šou Oktagon výzva na O2 TV Sport a JOJ Plus.

Úspech tvrdého športu, ktorý preslávila predovšetkým americká organizácia UFC, dokladá aj vzostup ženského MMA. Niektoré zápasníčky dokážu v popularite a na odmenách prekonať mužské hviezdy. Vie to aj Oktagon, ktorý minulý rok spustil Projekt Y – čisto ženskú MMA reality šou.

V rozhovore sa dočítate:

  • prečo investujú do propagácie stovky tisíc eur ročne;
  • koľko stál „zápas storočia“;
  • ktorý turnaj predá viac ako zápas storočia;
  • že majú vyšší rozpočet ako väčšina našich futbalových a hokejových klubov;
  • prečo sa McGregorovi žiadny zápasník nedokáže vyrovnať v popularite;
  • prečo nevieme, kto zostavuje rebríčky zápasníkov;
  • prečo je ženské MMA také populárne.

Čo stálo za vznikom Oktagonu?

Spoločný nápad – môj a Pavla Nerudu. Pavol si vymyslel reality šou Oktagon výzva, ktorá je súčasťou Oktagonu dodnes. Bojovníci spolu žijú vo vile, varia si, trénujú, vznikajú medzi nimi priateľstvá. Napokon však dôjde k finálnemu konfliktu a pobijú sa v klietke. Od začiatku sme to postavili na českom a slovenskom súperení s tým, že finále musí byť česko-slovenské. Dnes už to tak nie je.

Ja som mal byť „slovenský Dana White“ (promotér a prezident prestížnej organizácie Ultimate Fighting Championship, teda UFC; pozn. red.). Pavol najskôr plánoval touto reality šou projekt ukončiť, no nepozdávalo sa mi to. Chcel som, aby boli po Oktagon výzve ďalšie turnaje, vznikla organizácia a celé sme to postupne začali budovať. Napokon súhlasil a takto fungujeme od roku 2016.

Prečo bolo pre vás dôležité dostať značku Oktagon do televízie? 

Obaja sme vždy mali k televízii veľmi blízko, ja v nej pracujem dvadsať rokov. Pavol má bohémsku dušu, je to profesionálny fotograf. Vedeli sme, že ak máme tento šport spopularizovať, musí byť dostupný čo najväčšiemu počtu fanúšikov. Kľúčovým bolo nefungovať primárne na Youtube, kde by sme mali na začiatku možno vyššiu sledovanosť, ale drvivá väčšina ľudí by sa s ním nikdy nestretla.

Náš odhad sa ukázal ako správny. Vďaka tomu je Oktagon značkou, ktorú sleduje celá rodina, aj keď to znie ťažko uveriteľne.

Nemala s tým televízia spočiatku problém?

Na Slovensku s tým má televízia problém dodnes. Do dvadsiatej druhej hodiny nechcú vysielať zápasy. Predsudky sú

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Iné podcasty Denníka N

MMA

Rozhovory

Športové podcasty Denníka N

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie