Denník N

Ako vznikli logá retro značiek

Foto - Slovenské múzeum dizajnu
Foto – Slovenské múzeum dizajnu

Meno grafického dizajnéra Karola Rosmányho sa spája hlavne s logom Verejnosti proti násiliu, ale je tiež autorom grafického spracovania knižných obálok, plagátov či značiek z čias socializmu.

Mnohí si ešte dobre pamätajú na šampóny značky Dixi alebo mydlo na holenie Barbus. Za socializmu to boli všeobecne obľúbené produkty, ktoré boli súčasťou každej domácnosti. S otvorením trhu a dovozom kozmetiky zo zahraničia začala popularita týchto výrobkov časom slabnúť, až takmer zanikla.

Vďaka rodinnej firme zo Smižian, ktorá v roku 2010 uspela v tendri a odkúpila známe značky od spoločnosti de Miclén, a. s., do vlastného portfólia, získali novú šancu uspieť na trhu.

Príbeh kozmetických značiek

Levická výrobňa s pôvodným názvom Kozmetika sa vyvinula na základoch bývalého odštepného závodu bratislavskej Palmy, ktorá vznikla v roku 1920 a od roku 1958 fungovala ako národný podnik. V rokoch 1970 – 1989 Palma zastrešovala šesť závodov: Palma Bratislava, Palma Nové mesto nad Váhom, Palma Šenkvice, Kozmetika Bratislava, Kozmetika Hlohovec a tiež Kozmetika Levice. Práve posledná menovaná sa po sprivatizovaní

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Múzeum dizajnu

Kultúra, Slovensko

Teraz najčítanejšie