Denník N

Logo odkaz MMSOdkaz MMŠ: O hipsteroch, ktorí dobýjajú svet aj v jeho najzapadnutejších kútoch

Ilustračné foto - AP
Ilustračné foto – AP

Na jednej strane globálny obchod klesá a klesal už aj pred pandémiou, ale pokiaľ ide o estetiku, tá sa univerzalizuje.

Globalizácia je na ústupe, ale vznikajú jej nové formy, keď sa po planéte šíri univerzálna móda a štýl života. Hipsteri dobýjajú aj najzapadnutejšie kúty sveta od Somálska až po Afganistan a týmto javom sa zaoberal týždenník The Economist.

V Kábule má tridsiatnik Ahmed Zia holičstvo, ktoré by mohlo byť kdekoľvek na svete: obrovské fotky potetovaných a bradatých hipsterov na stenách a hoci islam zakazuje tetovanie, mladí muži na to nedbajú. „Veľmi sa zaujímajú o módu a majú o nej predstavu z Instagramu a Pinterestu,“ hovorí. Radi zaplatia za nový účes a bradu 2,60 dolára, ktorý im Zia naúčtuje.

Je to zaujímavý vývoj. Na jednej strane globálny obchod klesá a klesal už aj pred pandémiou. Jedna z typických globálnych značiek – McDonald’s – zisťuje, že jej šírenie po planéte sa už zastavilo a niektoré krajiny ju dokonca zrušili (napríklad Bolívia a Island).

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo odkaz MMSOdkaz MMŠ

Martin M. Šimečka vyberá zaujímavé texty zo svetových médií.

Komentáre

Teraz najčítanejšie