Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Facebook už vie dať väčší priestor dôveryhodným správam na úkor lží, no nechce to robiť

Dobrý deň, MediaBrífing je týždňový newsletter o médiách a žurnalistike. Prihláste sa na odber a pošleme vám ho každý piatok. Dnes sa pozrieme aj na tieto témy:

  • Ako Facebook zvýšil viditeľnosť dôveryhodných správ,
  • Ako koronavírus pomohol biznisu slovenských televízií,
  • Aké nové plány má vydavateľ denníka Pravda,
  • Český seriál získal medzinárodnú cenu Emmy.
Protest pred domom riaditeľa Facebooku Marka Zuckerberga. Foto – TASR/AP

Zamestnanci Facebooku vyvinuli v uplynulých mesiacoch viacero núdzových nástrojov, ktoré by mohli použiť, ak by si to situácia počas amerických prezidentských volieb vyžadovala. A niektoré z nich aj „zapli“.

Keď sa v USA začali šíriť nepravdivé správy o manipulovaní volieb, vyhodených hlasovacích lístkoch a podvodoch pri sčítavaní hlasov, zamestnanci Facebooku navrhli urobiť mimoriadnu zmenu v algoritme, ktorý určuje, aké príspevky ľudia vidia na sociálnej sieti. Cieľom bolo dočasne zvýšiť podiel dôveryhodných správ v newsfeede.

Facebook si už dávnejšie vytvoril tajné interné skóre médií nazvané NEQ (skratka od News Ecosystem Quality). To by malo opisovať kvalitu žurnalistiky jednotlivých médií.

Za bežných okolností má NEQ len malý vplyv na to, čo ľudia uvidia na Facebooku. Avšak po voľbách, keď bola sociálna sieť zahltená dezinformáciami, riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg súhlasil, aby malo NEQ

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Hoaxy a propaganda

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Svet

Teraz najčítanejšie