Denník N

Deti sa nám prepadávajú do letargie

Gymnazista počas online výučby v Maďarsku. Foto - TASR/AP
Gymnazista počas online výučby v Maďarsku. Foto – TASR/AP

Po dvoch mesiacoch karantény sa priateľstvá rozpadajú, technika nefunguje, komunikácia je zmätočná a pozornosť rozptýlená.

Každý deň povzbudzujeme deti, aby ešte vydržali a skúsili nájsť v sebe ešte trochu sily a nadšenia pre učenie sa a každodennú rutinu. Od entuziastického vysvetľovania, že aj online vyučovanie je vyučovanie, počas ktorého sa treba naplno sústrediť, robiť si poznámky, hlásiť sa, robiť si úlohy, byť aktívny, čím ďalej tým častejšie klesáme k tomu, že úspechom je vstať, prezliecť sa z pyžama, umyť si zuby a aspoň si k tomu počítaču sadnúť.

Jeden syn zvláda online učenie a karanténu lepšie, druhý horšie. Obaja sú druhostupniari, už mesiace doma. Majú vlastné izby aj techniku, majú skvelé učiteľky, školu, ktorá reaguje na zmeny rýchlo a citlivo. Sme z tých šťastných, ktorí majú na online vyučovanie veľmi dobré podmienky. Snažíme sa im s úlohami pomôcť, no často s ôsmackou chémiou alebo matematikou pomôcť nevieme, nestíhame. Dúfame, že syn preto neprepadne na prijímačkách.

Snažíme sa deti povzbudzovať, aby udržiavali kontakt so spolužiakmi – majú telefóny, kamery aj mikrofóny a niekoľko aplikácií, ktoré im to umožňujú. No ak nás niekto utešuje

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Komentáre

Teraz najčítanejšie