Denník N

Nepadli sme z toho na zadok, že robíme na redizajne najstaršej borovičky, hovorí Juraj Demovič zo štúdia Pergamen

Redizajn zahŕňal novú fľašu aj dizajn etikety a loga. Foto - Nora a Jakub
Redizajn zahŕňal novú fľašu aj dizajn etikety a loga. Foto – Nora a Jakub

Trnavské štúdio Pergamen patrí k medzinárodne oceňovaným štúdiám, venuje sa najmä dizajnu obalov, kníh a vizuálnej identite. Za redizajn borovičky Juniperus pre likérku Old Herold získali vo štvrtok Národnú cenu za dizajn 2020 v kategórii obal.

Na prvý pohľad pôsobí nová fľaša trochu starosvetsky, v kombinácii s výraznou etiketou zároveň exkluzívne. Vnútri je však stále tá istá borovička, ktorú trenčianska likérka Old Herold páli od roku 1905.

Nová fľaša, logo a etiketa borovičky Juniperus sú výsledkom redizajnu trnavského štúdia Pergamen, ktorý ocenila medzinárodná porota Národnej ceny za dizajn 2020. Štúdiu Pergamen, ktoré funguje od roku 1993, udelili aj cenu za dlhodobý hospodársky prínos.

Na výstave, ktorá ukazuje to najlepšie z komunikačného dizajnu za posledné dva roky, ich nezastupuje iba redizajn borovičky, ale aj ďalšie práce – kniha Gundžovníky Júliusa Satinského, knihy Faust J. W. Goetheho a Danteho Božská komédia, ale aj obal na margarín Smetol.

„Nech pracujeme na čomkoľvek, náš základný postoj je rovnaký: poďme to urobiť dobre a inak než ostatní,“ hovorí Juraj Demovič, jeden zo zakladateľov Pergamenu, ktorý v ňom pôsobí ako kreatívny riaditeľ a grafický dizajnér.

Redizajn tradičnej borovičky od štúdia Pergamen. Žltá etiketa odlišuje klasickú borovičku od horcovej. Foto – Andrej & Andrej
V archíve likérky našli dizajnéri staré reklamy, etikety a rôzne dobové materiály, ktoré využili pri práci. Foto – Pergamen

Prvá patentovaná

Keď sa približne pred dvomi rokmi ohlásila trenčianska likérka s pomerne jasným zadaním, bola to pre dizajnérov v Pergamene štandardná zákazka. V minulosti robili napríklad kompletný redizajn Tatranskému čaju, ktorý sa premenoval na Tatratea, nedávno sa postarali o dizajn novej značky remeselného ginu Toison pre malú likérku v Trenčianskych Tepliciach.

„Čo však možno nebolo úplne štandardné, bol postup,“ hovorí Juraj Demovič a myslí to v pozitívnom zmysle slova. „Niekedy zvyknú klienti priniesť zadanie, ktoré je také komplikované a má toľko cieľov, až sa v nich dizajnér stratí. Tu to bolo naopak. Dostali sme jednoduchú úlohu a mohli sme začať pracovať.“

Tou úlohou bola snaha

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Kultúra

Teraz najčítanejšie