Denník N

Ani východ, ani Rómovia. Analytici búrajú stereotypy o najslabších žiakoch v meraniach PISA

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Hluk v triede, šikanovanie, preťažení a nekvalitní učitelia. Inštitút vzdelávacej politiky sa pozrel na to, čo môže za slabé výsledky v meraniach PISA.

Tretina 15-ročných žiakov zaostáva v čitateľskej gramotnosti. Dokážu riešiť len jednoduché zadania, kde je jasne zadefinovaná otázka. Dokážu sa riadiť presnými inštrukciami, napríklad vyvodiť z textu len dominantnú informáciu, ktorá však musí byť napísaná zrozumiteľne a bez zavádzania.

Kto sú títo žiaci? Na akých sú školách a v akých regiónoch?

Nová štúdia Inštitútu vzdelávacej politiky ministerstva školstva búra stereotypný pohľad, že najslabšie deti sú zväčša rómskeho pôvodu, nikdy nenavštevovali škôlku a čím východnejšie od hlavného mesta, tým je to horšie. Nie je to pravda.

Naopak, za zlými výsledkami PISA

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školstvo

Slovensko

Teraz najčítanejšie